Profit.ro a întrebat organizatorii celor mai mari festivaluri din România - Untold, Beach, please!, Neversea, Electric Castle, Saga și Summer Well - câți bani investesc în evenimentele lor, ce înseamnă acestea ca logistică, cum le gândesc, cu ce se confruntă, inclusiv ce inovații aduc. Două fest-uri ies în evidență ca implicare de resurse. Vloggerul Selly pare că a intrat în cursă directă cu realizatorii Untold pe Litoral. Un alt festival, din Transilvania, iese din comun pe scena mare a entertainment-ului românesc, devenită, între timp, de talie internațională.
Organizatorii Untold (Cluj Napoca) și Neversea (Constanța) spun că cel mai mare fest din România, cel de la Cluj, este al treilea la nivel mondial.
Astfel, potrivit lor, Untold ar fi la această oră în Top 3 festivaluri din lume, cu un buget de 21 de milioane de euro.
La o oarecare distanță se află și festivalul de la Constanța, cu un buget de 10 milioane de euro, fiind și acesta în topul festivalurilor din România, dar ale cărui detalii nu au fost dezvăluite.
CITEȘTE ȘI Cel mai scump obiect din sport vândut vreodată la licitație“În 2024, bugetul festivalului Untold s-a ridicat la 21 milioane de euro, iar bugetul festivalului Neversea la 10 milioane de euro, fiind cel mai mare festival de pe o plajă din Europa, iar Untold unul dintre cele mai mari festivaluri din lume, pe locul 3 la nivel mondial [în muzică electro,potrivit DJMag, După Tomorrowland din Belgia și EDC Las Vegas - notă redacțională] . Festivalurile Untold și Neversea sunt finanțate 100% din venituri private, fără sprijin financiar din partea autorităților. Banii provin din vânzarea de abonamente, sponsori, vânzare food & beverage la fața locului și merchandising”, spun pentru Profit.ro organizatorii Untold.
Untold aduce capital de imagine global pentru orașul Cluj-Napoca, Transilvania și pentru România. “Artiștii și echipele lor cu care au venit în festival, oamenii din producție, jurnaliștii, influencerii, fotografii și fanii care au venit din străinătate povestesc acum în toată lumea despre festival și cei mai mari artiști au postat despre Untold și România pe conturile lor de social media”, spun aceștia.
Logistica Untold 2024
Pentru producția de anul acesta a fost nevoie de 380 de TIR-uri. Festivalul se întinde pe o suprafață de 235.000 de metri pătrați și a avut sute de mii de participanți în cele 4 zile și 4 nopți. Peste 13.000 de angajați, din peste 20 de țări, au construit decoruri și tot ce a ținut de event, în Cluj-Arena, în Parcul Central și împrejurimile în care s-a desfășurat festivalul. Scena principală a avut peste 900 de metri pătrați de ecran LED, 110 metri lățime și 30 de metri adâncime. Greutatea scenei a depășit 500 de tone.
Ei subliniază că țin cont de eco. Zic că energia utilizată la scena principală a provenit din surse regenerabile.
CITEȘTE ȘI VIDEO Beyonce și-a lansat propria marcă de whiskeyOrganizatorii ne-au spus că în fiecare an crește numărul de participanți la festival, numărul de artiști și bugetul. La prima ediție, în 2015, au fost 240.000 de participanți în toate zilele și nopțile de festival, anul trecut peste 420.000 de participanți, iar în acest an peste 427.000 de participanți. Organizatorul reliefează că de la an la an crește numărul fanilor care vin din străinătate.
Premieră: People meter
La capitolul inovații, ei spun că din acest an au implementat pe Cluj-Arena un sistem de supraveghere video pentru monitorizarea, în timp real, a numărului de fani care au ajuns la scena principală. În acest sens, au fost amplasate 16 sisteme tip people meter.
O altă premieră legată de producția festivalului, Parcul Central a fost eliberat în două zile, iar stadionul Cluj-Arena a fost dat în folosință în 6 zile de când au închis porțile festivalului. “E un record, niciunde în lume, la niciun alt eveniment muzical, nu se eliberează perimetrul în 6 zile”, spun organizatorii.
Prezența în online
Cei de la Untold spun că, în rândul festivalurilor, al lor generează cel mai mare interes în rândul publicului din România, atât în social media, cât și în presă (scrisă, radio și TV), precum și în rândul vedetelor și influencerilor.
CITEȘTE ȘI Casa care a găzduit clubul în care membrii formației Beatles și-au început cariera, la închiriere pe AirbnbOrganizatorul transmite mesaje un an întreg pe toate canalele media și social media. “Începem mereu cu teasing și de-a lungul anului, dezvăluim tot mai mult din conceptul creativ, care se regăsește în vizualuri, video-uri și peste tot la fața locului. De la mainstage, la activările [locuri făcute de partenerii comerciali] din festival. De-a lungul anului, comunicăm, de asemenea, campanii speciale de marketing și comunicare (exemplu Soul Ticket), campanii de CSR, campanii cu partenerii comerciali, momente speciale pe care le pregătim pentru festival și de care fanii se pot bucura la fața locului”, ne-au spus ei.
În timpul festivalului, folosesc o strategie de real time marketing. Susțin zilnic interviuri în presă și trimit comunicate de presă despre fiecare zi și noapte de Untold, cu cele mai importante momente, numărul participanților și feedback-uri de la artiști.
Beach, please!, 20 de milioane de euro încasări, de 4 ori mai mari decât anul trecut. “E cel mai mare eveniment de hip-hop din lume”
Beach, Please!, festivalul din Costinești organizat de echipa condusă de vloggerul Selly, pe numele lui Andrei Șelaru, a înregistrat în acest an (la a treia ediție) încasări totale de 20 milioane euro, de patru ori mai mult decât anul trecut. Organizatorul spune că în 2025 încasările vor crește la peste 30 milioane euro și estimează că Beach, Please! 2024 (BP 2024) a adus peste 50 milioane euro în economia locală (Costinești și stațiunile vecine).
CITEȘTE ȘI FOTO Un restaurant din Statele Unite dă în judecată un client pentru că a lăsat un bacșiș "în stil Radio Erevan" În cel mai complet răspuns primit la întrebările Profit.ro de la organizatorii marilor festivaluri din România, Beach, Please! zic doar de încasări, nu de buget, așadar, rezultatele nu pot fi comparate cu cele date de organizatorii Untold și BP în 2024. Prezentăm cifrele așa cum au ales unii și ceilalți să le facă publice.
BP 2024 spune că creșterea lor este spectaculoasă, investițiile în line-up, producție și marketing fiind foarte mari în acest an. “Dacă în 2023 am avut 12 artiști internaționali, anul acesta au fost peste 21, iar Travis Scott, headliner-ul nostru, este unul dintre cei mai scumpi artiști care au concertat vreodată în țara noastră. Aceste investiții majore s-au simțit și în revenue, încasările totale crescând de 4 ori față de ediția din 2023”, a spus pentru Profit.ro, Andrei Șelaru.
Cei de la BP 2024 spun că nici numărul de participanți nu poate fi comparat. “Când vine vorba de numărul de participanți, majoritatea festivalurilor din România raportează, de fapt, traficul - o cifră care rezultă din adunarea participanților din fiecare zi (participanți ziua 1 + participanți ziua 2 + …etc). Beach, Please! 2024 a înregistrat un trafic de 510.000 pe cele 5 zile de festival, iar numărul de participanți unici a fost de 133.000. Dintre aceștia, am avut peste 10.000 de participanți străini din țări precum Bulgaria, Ungaria, UK, Irlanda sau Republica Moldova”, spun organizatorii BP 2024.
CITEȘTE ȘI Cât costă să vinzi la un festival organizat de primărie în Capitală. LISTA de tarifeÎn detaliu, festivalul a durat 5 zile, iar media zilnică de participanți a fost de 102.000 persoane. Din toți posesorii de bilet, 90% au avut abonament pe întreaga perioadă a festivalului și 10% au avut bilete de o zi.
Anul acesta a avut loc pe un teren de 21 hectare, fiind cel mai mare festival din România ca suprafață. Organizatorul spune că arealul declarat al festivalului nu a fost limitat de terenul pe care se află, ci de infrastructura din jur: cazări disponibile, locuri de parcare, număr de trenuri puse în circulație. Totul s-a desfășurat pe un teren din nordul Costineștiului de 21 hectare, iar parcarea, situată în vecinătatea festivalului, a avut 50 de hectare.
La festival au performat 238 artiști, dintre care 21 artiști internaționali și 217 români. Cel mai așteptat artist de anul acesta a fost Travis Scott, urmat de Yeat, Wiz Khalifa, Anitta și Ice Spice.
Headlinerul a fost esențial pentru festul din sudul Litoralului. 40% dintre participanți și-au cumpărat bilet după data de 22 aprilie, când a fost anunțat Travis Scott.
“Este greșit să considerăm că aceste persoane și-au cumpărat bilet exclusiv pentru acest artist, întrucât este un fapt obișnuit ca un procent semnificativ de participanți să își cumpere bilet în ultimele 3 luni de dinaintea începerii festivalului. Cu siguranță, totuși, aducerea unor nume cu greutate influențează mult vânzarea de bilete, line-up-ul fiind principalul factor de decizie în alegerea de a merge la un festival”, spune organizatorul.
CITEȘTE ȘI Zbor București-Iași tur-retur a fost anulat, TAROM nu a avut ...o aeronavă disponibilă. Printre pasagerii afectați, și Horia Brenciu: Toate planurile de azi s-au evaporat. O să beau cafeleEchipa continuă că “fiind cel mai mare eveniment de hip-hop din lume, Beach Please nu este un simplu concert, ci cea mai bună platformă pentru a promova o lansare sau pentru a face un show exclusiv. Mulți artiști au investit serios în performance-ul lor, aducând scenografie, dansatori sau chiar motociclete pe scenă”.
În total, festivalul a avut 4 scene, la care s-au adăugat scenele făcute de parteneri. Adunând programul tuturor scenelor, festivalierii au avut parte de 180 de ore de muzică live pe parcursul celor 5 zile.
Au construit un teren de baschet, un skatepark, un ferris wheel, bumper cars, o zonă de merch oficial, 40 activări ale sponsorilor, o zonă de food cu peste 100 de vendori, 13 zone de baruri, 5 puncte medicale, 11 puncte de top-up pentru încărcarea cu bani a brățărilor, 7 instalații de artă la scară largă, realizate la comandă de artiști vizuali români, și cele două platforme VIP și Ultra-VIP.
De asemenea, clienții au putut cumpăra upgrade-uri (spre exemplu, de la general access la VIP), Camping Pass, dar și corturi gata montate, inclusiv corturi premium (glamping). În ceea ce privește categoriile de bilete, 85% au fost General Access, 7% au fost VIP și 8% Ultra-VIP.
Festivalul a vândut deja pentru 2025 de 72.000 bilete în pre-sale, fiind cel mai bine vândut eveniment din România în perioada de pre-sale, după spusele organizatorului.
CITEȘTE ȘI FOTO Lanțul românesc Happy Cinema se extinde. Primul cinematograf deschis în capitală, în ultimii 5 ani“Ne mândrim cu faptul că 72.000 persoane și-au cumpărat bilet fără ca line-up-ul să fie anunțat. Acest fapt demonstrează mai mult ca orice loialitatea și încrederea publicului în brandul Beach, Please! Line-up-ul nostru de anul acesta a fost cu siguranță peste așteptările oamenilor, și asta ne face să avem acest record absolut de pre-sale pentru 2025”, ne-a spus Selly.
La fel ca Untold sau Neversea, Selly spune că evenimentul nu a fost susținut din bani publici. “Nu am primit niciun fel de finanțare din partea statului”.
Organizatorul spune că artiștii internaționali au fost surprinși de amploarea evenimentului. Conform unui sondaj realizat la ieșirea din festival de un partener de research, 91% dintre participanți s-au declarat satisfăcuți și evenimentul a înregistrat un Net Promoter Score de 60.
Conform aceluiași studiu, principalii factori care au dus la procentul mare de satisfacție au fost: line-up-ul, designul scenelor, măsurile de securitate implementate, activările sponsorilor și sonorizarea de bună calitate.
Logistica Beach Please! 2024
“Întotdeauna, la un festival apar probleme care trebuie rezolvate din mers. Cu siguranță, cele mai mari probleme pe care le-am avut au fost cele de natură logistică. Deși spațiul de parcare a fost unul imens, la ieșirea din parcare s-au produs cozi mari de mașini la orele de vârf, când mulți participanți părăseau deodată festivalul. Avem multiple soluții pentru ameliorarea problemelor logistice la următoarea ediție a festivalului nostru”, spune organizatorul.
Pe lângă line-up-ul din acest an, producția a fost cu totul diferită, având în vedere că festivalul s-a mutat de pe plaja din Costinești, care avea aproximativ 4 hectare, pe un teren de 21 de hectare. Această mutare a necesitat investiții masive în infrastructură, precum plantarea gazonului pe întreaga suprafață, săparea unui puț pentru aprovizionarea cu apă, canalizare, iar în zona de parcare, asfaltarea drumului și instalarea stâlpilor de iluminat.
Fest-ul în social media
Principalul diferențiator al prezenței în social media este acela că festivalul creează conținut de sine stătător, nu doar reclame pentru el.
CITEȘTE ȘI Financial Times: Universal vrea să obțină stimulente financiare din partea guvernului Marii Britanii, pentru un parc tematic“Pe paginile noastre, oamenii găsesc formate precum Beach Please News, unde văd, săptămânal, cele mai noi știri din industria muzicală sau Beach Please Podcast, unde sunt invitați cei mai mari artiști urbani din țară. Am creat inclusiv o emisiune live, numită Beach Please House, în care, în fiecare zi, cei mai mari artiști urbani intră în studio și trebuie să creeze o piesă de la zero, tot procesul fiind transmis în direct pe YouTube. Avem, de asemenea, propria casă de discuri, Beach Please Label, cu lansări muzicale exclusive de la cei mai mari artiști hip-hop români, însumând, până astăzi, peste 500 milioane de stream-uri pe platformele digitale. Așadar, în social media, Beach Please este mult mai mult decât un festival - este un digital powerhouse, care livrează entertainment pe bandă rulantă 365 de zile pe an. Astfel, fanii rămân conectați la vibe-ul de festival în permanență”, spune Selly.
Este arătat că, mulțumită strategiei de a crea conținut de calitate și a investițiilor în marketing-ul online, Beach Please este cel mai vizibil festival pe social media, cu peste 2.100.000 urmăritori pe TikTok, YouTube și Instagram. “Doar pe perioada festivalului (10-14 iulie 2024), am înregistrat peste 6 milioane de like-uri pe Instagram. Pe TikTok, în aceeași perioadă, am avut 200 milioane de vizualizări, 13 milioane de like-uri, 513.000 share-uri, iar numărul de followers a crescut cu 200.000. Livestream-ul evenimentului, realizat simultan pe YouTube și TikTok, a fost urmărit de 2,7 milioane de persoane pe parcursul celor 4 zile care au fost transmise în direct. Postările video de la festival de pe conturile oficiale (excluzând livestream-ul) au generat până în prezent peste 500.000.000 vizualizări.”, spune organizatorul.
Adaugă că “legătura strânsă atât cu artiștii care au performat la festival, cât și cu influenceri, este foarte importantă pentru vizibilitatea și validarea evenimentului. De-a lungul anilor, Beach, Please! a colaborat cu peste 150 de influenceri români, iar anul acesta am lucrat, pentru prima dată, cu influenceri internaționali, cea mai semnificativă colaborare fiind cea cu Dylan Page, un influencer cu peste 12 milioane de urmăritori pe TikTok. Cele două postări ale acestuia despre festivalul nostru au adunat până în prezent 10.000.000 vizualizări și 1.150.000 like-uri”.
Potrivit lor, festivalul are cel mai mult user-generated content din România. În prezent, doar pe TikTok au fost făcute peste 100.000 postări cu hashtag-urile oficiale (#beachplease, #beachpleasero, #beachpleasefestival, #beachplease2024), care însumează peste 5 miliarde de vizualizări.
CITEȘTE ȘI Gheorghe Hagi vrea să renunțe la majoritatea acțiunilor de la Farul “Avem o legătură strânsă cu comunitatea noastră, repostăm adesea TikTok-urile virale făcute de participanți, avem o echipă dedicată pentru community management și încercăm să răspundem la cât mai multe comentarii pe social media. Suntem extrem de atenți la dorințele pe care publicul nostru le are atunci când vine vorba de line-up și încercăm, pe cât posibil, să aducem cât mai mulți artiști ceruți de comunitatea noastră” spune organizatorul despre strategia social media.
Electric Castle: Un altfel de festival - tatuaje pentru acces all life
Bugetul Electric Castle (EC) din 2024 a fost de peste 9 milioane de euro, incluzând sume din toate sursele (sponsorizari, vanzari de bilete, etc).
Organizatorii au înregistrat 274.000 de participanti, în 5 zile, medie zilnica de 55.000 participanti, care au venit pentru peste 250 de artisti. Printre ei au fost Massive Attack, Bring Me The Horizon, Chase & Status, Sean Paul, Rema, Paolo Nutini.
Ei ne spun că, în cea mai mare parte, participanții la Electric Castle aleg festivalul pentru experiența completă pe care o oferă. Spre deosebire de celelalte festivale mari, line up-ul are rol secundar în opțiunea lor.
Evenimentul se desfășoară pe 40 hectare și are 11 scene. Fără a include scenele, au avut 85 de zone dedicate pe diferite activități (sport, entertaiment, educatie, cinema, comedy club, etc).
CITEȘTE ȘI Mașinile electrice au succes într-un loc surprinzător Abonamentele au fost vândute pe categorii GA, GA + camping, VIP, Black Ticket. Au existat și bilete de o zi, pentru fiecare zi din festival.
Au avut o campanie de super early birds cu număr limitat de abonamente la un pret special, campania a fost sold out cu 10.000 de abonamente vândute. 3 din 5 participanți declară că intenționează să revină la ediția din 2025.
Vis-a-vis de economia locală, organizatorul ne spune că un festival de o asemenea amploare generează pe orizontală dezvoltare atât socială, cât și economică. Sunt sute de firme care lucrează direct cu festivalul (de la construcții, logistică de sunet și lumini, transport, la tot ce înseamnă zona de ospitalitate), și alte sute care oferă servicii către participanți. Impactul real ar trebui măsurat de autorități, pentru a avea o statistică obiectivă, cu cifre ce se regăsesc în economia reală, ne spun ei.
Logistica Electric Castle
Ca și festivalurile de mai sus, Electric Castle n-a avut nicio finanțare de stat, spun organizatorii, care adaugă că ambele categorii din întrebările noastre, artiștii și participanții, apreciază calitatea festivalului, de la mixul de experiențe și muzică, la logistica complexă pe care o impune implementarea lui, atenția către sustenabilitate și viziunea pe termen lung.
Întrebați de problemele de logistică inerente unor astfel de manifestări, oficialii EC ne-au răspuns. “A trebuit să gestionăm toate efectele create de criza Microsoft, care ne-a suprins în a 3-a zi de festival. Cu zeci de artiști și invitați blocați în aeroporturi din Europa sau blocați în Cluj pentru că nu mai aveau cu ce zbura, am reușit să avem doar 7 show-uri anulate, din fericire niciun headliner. Le suntem recunoscători tuturor artiștilor care, deși unii au așteptat si 16 ore in aeroport și au ajuns la scene cu 5 min înainte să își înceapă show-ul, au înțeles cât de important a fost pentru noi și pentru public să fie prezenți în festival”, spune pentru Profit.ro, Renate Rozenberg, de la Electric Castle.
Sustenabilitate, cuvânt de ordine la EC
Având în vedere că acest festival se bazează mai ales pe feelingul căutat de participanți, și mai puțin pe headlineri, EC are un program complex pe zona de sustenabilitate, cu proiecte implementate pe mai multe direcții.
CITEȘTE ȘI FOTO&VIDEO Vulcanul Shiveluch a erupt după cutremurul cu magnitudinea 7 din Rusia“Reducerea emisiilor de carbon – de peste 5 ani, derulăm campanii speciale pentru a încuraja publicul să renunțe la autoturisme în deplasare spre/dintre festival. În 2024, am avut o creștere de 30%, cu aproape 45.000 de participanți care au optat pentru autobuze și trenurile puse la dispoziție de festival. Carpooling – o inițiativă promovată intens anul acesta pentru cei ce optează, totuși, pentru autoturism – încurajăm, prin parcări gratuite și premii, ca deplasarea să se facă cu autoturismul cu toate locurile ocupate, pentru a reduce numărul acestora.
Am avut 6.000 de mașini care au intrat în festival la capacitate maximă. A fost prima ediție în care am putut asigura acces la potabilă gratuită pentru participanți, încurajându-i să utilizeze recipiente reutilizabile și să reducă numărul de PET-uri. 60 de tone de deșeuri au fost trimise spre reciclare, mulțumită rețelei de colectarea selective construită în festival. 1 tonă de ulei folosit în food-court-urile din festival a fost colectat și va fi transformat în lumânări. Consumul de apă a fost redus cu 2,5 milioane de litri prin utilizarea unor sisteme temporizate la dușurile din camping, aleile din camping + 20 de căsuțe din camping au fost alimentate exclusiv din energie solară.
În plus, peste 4.000 de arbori au fost plantați în camping în ultimul an și jumătate, iar numărul lor va ajunge la 10.000 până în 2025. Anual, după festival, plantăm 12 hectare de iarbă, pentru a permite zonei sa se reface până la următoarea ediție.
Anul acesta, în urma campaniei It’s not Good Bye, it’s Wear you Later, am colectat o tonă de haine uzate pe care le-am transformat într-o colecție nouă de îmbrăcăminte, toate sumele încasate au fost dirijate către un ONG. O parte din materialele de promovare ale festivalului (bannere, mesh-uri, etc) sunt reutilizate in diverse forme, la fel și materialele folosite pentru construcția festivalului” spune Rozenberg.
Comunitate în social media și tatuaje în loc de bilet
Organizatorii spun că vorbesc constant cu comunitatea deja formată a participanților prin campanii dedicate în social media, și nu doar. Cea mai notorie din ultimii doi ani este #BontidaFever, campania pe care o au în luna ce a precedat ediția curentă de festival. “O serie de provocări pe care le lansăm fanilor pentru a ‘măsura’ nerăbdarea cu care așteaptă evenimentul. Anul trecut, provocarea cea mai viralizată printre fani a fost de a-și tatua #BontidaFever pentru a câștiga un abonament pe viață la Electric Castle. Recunoaștem, nu ne-am așteptat la un răspuns atât de entuziast, a trebuit să prelungim durata provocării după ce zeci de fani ne-au scris că nu reușesc să-și facă în timp util programare la salonul de tatuaje. În final, am avut peste 500 de oameni care ne-au trimis dovada că Electric Castle lasă amprente pe viață”, nu se ferește să zică Renate Rozenberg.
Dar campaniile lor creative nu s-au oprit acolo. “Am reluat campania și în acest an, cu zeci de provocări, ne-am amuzat teribil și de cei care s-au descurcat să găsească o vacă în carne și oase pentru a o mulge și a striga #BontidaFever, și de cei care au făcut cringe karaoke în centrul Clujului sau și-au învățat papagalul să spună sloganul campaniei. Mii de oameni au participat la provocări, crescând semnificativ angajamentul pe rețelele sociale și aducând traficul site-ului web la peste 80.000 de utilizatori înainte de festival” ne spune organizatorul.
Cât ridică Bucureștiul?
În timp ce festivalurile cresc în țară, Capitala rămâne cumva în urmă. SAGA, unul dintre cele mai mari festivaluri din București a strâns anul acesta 180.000 de oameni în 3 zile de festival. Ediția cu numărul 4 de la Romaero, a avut peak-ul de trafic în ziua a doua, cu 65.000 de oameni. Alte cifre nu au dorit să indice, dar redăm ce au transmis.
Oferta de artiști a fost mare. Peste 150 de artiști internaționali și locali. Headlinerii au fost Rita Ora, Armin Van Buuren, Raye, James Hype și Nicki Minaj. Ultima nu s-a prezentat. Organizatorii ne spun că din păcate, atât pentru fanii ei, cât și pentru festival, a ales în ultimul moment să nu se prezinte.
Ne mai zic că anul acesta s-a investit enorm de mult în line-up. Deși eforturile pe zonă de muzică live au fost mari, core-ul comunității SAGA rămâne în continuare muzica electronică, pe care o găsești doar aici, adaugă.
CITEȘTE ȘI Casa din filmul horror cult "Poltergeist", scoasă la vânzare pentru o sumă modică“Mainstage-ul care a fost construit ca un terminal cu pasarele, care a creat impresia de scenă 360 [grade].
Pe zonă de social media, SAGA inovează an de an. De la concursuri în care oamenii pot câștiga propria lor toaletă în timpul festivalului, la lansări de artiști cu skydiving sau asocierea cu personaje virale ca Nea Florian, SAGA este și rămâne un jucător relevant în online”, ne-au transmis organizatorii.
PS: Profit.ro acoperă cu această ocazie cele mai mari festivaluri din țară. Summer Well și alte festivaluri din București care păreau relevante au refuzat să răspundă la întrebările noastre adresate tuturor organizatorilor mari. Vom reveni cu update dacă se răzgândesc.