Profit.ro a lansat seria de articole ”INVESTIM ÎN SPORT”, aducând în centrul atenției eforturile făcute de diversele companii și branduri pentru a susține sportul românesc, într-un context în care statul nu găsește întotdeauna resursele de care este nevoie pentru a avea performanță în domeniu. În episodul de astăzi – Penny România.
Este prezent pe piața locală încă din 2005, iar în cele aproape două decenii de activitate discounterul Penny România, parte din grupul german REWE, a devenit un jucător important pe piața de retail locală, fiind în primele 10 cele mai mari companii din acest sector.
Remarcat s-a făcut însă nu doar prin investițiile în dezvoltarea rețelei de magazine și a câștigurilor financiare, ci și prin susținerea diverselor activități comunitare, precum sportul.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Încă din 2015 Penny România este sponsor principal al Echipei Naționale.
“Am început de la ideea că fotbalul unește comunitățile, iar parteneriatul a însemnat încă de la început susținerea sportului prin tot ce înseamnă munca de echipă, competiția, educația sportivă și promovarea unui stil de viață echilibrat.
Colaborăm deja de peste 8 ani cu Federația Română de Fotbal, iar începând de anul trecut suntem sponsorul principal al tuturor celor 19 echipe naționale de fotbal ale României, precum și furnizor de produse proaspete al acestor echipe.
Credem foarte mult în parteneriatele pe termen lung, care se bazează întotdeauna pe încredere și multă muncă. De aceea suntem alături de Echipa Națională de atâția ani – credem în jucătorii noștri și le arătăm acest lucru. Anul acesta a fost cu atât mai important pentru România și, desigur, foarte important și pentru noi. Am trăit intens fiecare meci al Echipei Naționale și am pregătit și foarte multe surprize pentru suporterii români”, spune Daniel Gross, CEO Penny România.
El enumeră și câteva dintre inițiativele derulate anul acesta de către companie pentru sprijinirea sportului, precum susținerea documentarului „În inima Naționalei – Din vestiar până în Germania”, filmul ce spune povestea calificării României la turneul final, un material emoționant despre oameni și fotbal, dar mai ales despre ce înseamnă să fii o echipă, campania de comunicare amplă 360° care a invitat românii să se bucure și să susțină Echipa Națională la meciurile din vară; lansarea în magazine a gamei gama SuporteRO – prima și singura marcă proprie de produse dedicată suporterilor Echipei Naționale, realizată în parteneriat cu Federația Română de Fotbal..
În plus, adaugă CEO-ul Penny, în luna iunie au derulat campania de loializare în magazine Hai, România, la PENNY!, prin care clienții au putut achiziționa la preț redus produse de suporter, cum ar fi tricouri galbene, care au umplut stadioanele internaționale la meciurile echipei României în Germania.
De asemenea, a contat și vizibilitatea extraordinară la TV și în Social Media oferită de Echipa Națională ca platformă de comunicare în sine (logo-ul PENNY fiind mereu prezent pe micile ecrane sau în postările din Social Media).
“Deși nu putem înainta o sumă, putem spune că am investit foarte mult în acești ani în tot ce înseamnă susținerea fotbalului românesc. Am investit atât resurse financiare, dar am investit și timp și energie în proiecte dedicate fotbalului și sportului, în general, atât ca sponsori, cât și ca suporteri, pentru că vrem să fim întotdeauna aproape de români, cu atât mai mult în momentele importante pentru ei, cum sunt momentele emoționante generate de meciurile de fotbal ale Naționalei”, afirmă acesta.
PENNY România a fost anul acesta și partenerul principal al Cursei Populare de 3.5 km din cadrul Bucharest International Half Marathon & 10K by Constantina Diță, un eveniment premium de alergare pe stradă, certificat de World Athletics, și organizat de Constantina Diță, campioană olimpică la maraton - Beijing 2008. Prin această colaborare, PENNY continuă să susțină un stil de viață activ și să contribuie la inițiativele care aduc valoare comunității.
Dintre cele 70 de federații sportive existente în țară, Federația de Fotbal are și cei mai mulți sportivi legitimați (171.800).
“Fotbalul este în continuare principalul sport în care investim, deoarece credem foarte mult în parteneriate pe termen lung. Am început colaborarea cu Federația Română de Fotbal știind că fotbalul este cel mai iubit sport din România și că talentele fotbalului românesc trebuie susținute”, precizează Daniel Gross.
Rezultatul tuturor acțiunilor pe care compania le-a realizat în cadrul parteneriatului cu Federația Română de Fotbal, inclusiv acțiunile integrate de comunicare, adaugă el, s-a văzut în creșterea numărului de clienți în magazine și, implicit, în creșterea vânzărilor.
“Recent, probabil cel mai important beneficiu al fenomenului fotbalistic din România a fost faptul că românii au fost impulsionați să creadă în echipa care reprezintă România la nivel european. Suporterii au fost îmbrăcați în galben, culoarea Naționalei, astfel încât tricourile de la PENNY au devenit principalul articol vestimentar întâlnit în tribunele stadioanelor. În semn de mândrie națională, românii care au urmărit meciurile s-au apropriat și mai mult de produsele românești, ale căror vânzări a adus un aport benefic economiei noastre”, mai spune CEO-ul Penny.
Daniel Gross mai afirmă și că promovarea sportului și, implicit, a unui stil de viață echilibrat este vitală pentru dezvoltarea sănătoasă a unei societăți și, mai ales, a generațiilor viitoare.
“Am încercat de-a lungul timpului să folosim acest parteneriat la maximum, să ajungem la cât mai multe categorii de publicuri – de la suporteri de toate vârstele, la sportivi consacrați, dar și la tineri fotbaliști care acum își construiesc o viitoare carieră în acest sport.
Un exemplu în acest sens este campania Liga Punctelor PENNY prin care ne propunem să susținem umăr la umăr, alături de clienții PENNY, cluburile de fotbal de juniori și tineret, pentru ca acestea să poată oferi viitorilor mari fotbaliști condițiile necesare unei dezvoltări sănătoase. Ediția a doua a campaniei va începe în curând”, precizează acesta.
De asemenea, continuă el, și rezultatele sportivilor de performanță contribuie la dezvoltarea sporturilor naționale, la asigurarea unei continuități.
“Suntem o țară cu un istoric impresionant în numeroase arii sportive, avem tineri pasionați de sport, care își doresc să facă o carieră în domeniu și să își reprezinte cu mândrie țara la competiții internaționale de top. De aceea, credem că este și de datoria noastră să susținem viitorul sportului românesc, așa cum putem.
Însă și această susținere este, desigur, o muncă de echipă – doar companiile private nu pot sprijini pe termen lung economia sau bunăstarea țării, fie și doar în ceea ce privește susținerea și finanțarea sportului”, mai spune CEO-ul Penny, adăugând că sistemul public are și el un rol foarte important în asigurarea unei infrastructuri sănătoase și a unor oportunități necesare sportivilor.
“Împreună, fiecare cu aria și competențele sale, putem face cu adevărat un bine României, actualilor sportivi de performanță și viitorilor campioni, care nu sunt deloc puțini, dar care au în permanență nevoie de susținere, nu doar la bine, ci și în momentele provocatoare”, subliniază acesta.
Compania a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de peste 8,32 miliarde de lei, reprezentând un avans de 16% față de anul anterior. Penny a investit peste 634 milioane de lei, echivalentul a peste 130 milioane de euro, în extinderea și modernizarea rețelei sale, precum și în extinderea centrului logistic din Bacău.
Planurile Penny de expansiune rămân ambițioase, vizând investiții de 1 miliard de euro până în 2030, cu scopul de a extinde rețeaua și de a dezvolta competențele logistice. Pentru 2024, sunt planificate între 35 si 40 deschideri de noi magazine pentru a ajunge și mai aproape de consumatorii români, precum și construirea unui nou centru logistic lângă București.
În prezent, rețeaua din România este alcătuită din 379 magazine la nivel național.