Pentru a combate contrabanda de produse vestimentare cu mărci scumpe, autoritățile din Olanda pregătesc verificarea provenienței mărfurilor în una din principalele porți de intrare a mărfurilor în Europa, portul Rotterdam. Poliția este instruită să verifice pe stradă oamenii care poartă „haine de firmă” și, dacă posesorii nu pot dovedi de unde au cumpărat îmbrăcămintea, aceasta poate fi confiscată.
Pentru cine merge la Rotterdam, ar fi bine să ia în calcul ce haine poartă. Nu pentru că ar stârni invidia altor oameni sau pentru că din punct de vedere stilistic locuitorii portului olandez sunt greu de impresionat, ci pentru că vor fi luați în radar de poliție, scrie publicația Vice.com.
Autoritățile au instruit forțele de ordine să încerce să identifice cine poartă haine scumpe și să-i legitimize, verificând totodartă dacă au cumpărat respectiva îmbrăcăminte sau dacă aceasta este achiziționată pe piața neagră, fiind introdusă prin port. În cazul în care cel care poartă respectivele haine nu le poate dovedi provenința, acestea pot fi confiscate. Deja polițiștii trec printr-o instruire specială ca să identifice hainele de firmă, dar locuitorii orașului Rotterdam, în special tinerii, spun că dispoziția autorităților ar putea fi chiar ea însăși ilegală.
Consultantul financiar Martin Armstrong citează pe blogul său această măsură preconizată în Olanda și o consideră definitorie pentru etapa pe care o parcurgem, în care statul tinde să se implice în toate zonele, iar taxarea tinde să devină sufocantă. Armstrong este cel anticipează intrarea piețelor imobiliare din lume pe un trend secular de pierdere a încrederii și care ar urma să își atingă punctul minim în anul 2033. Argumentul său este același: statele vor iniția politici agresive de taxare a proprietăților, cum nu s-a mai văzut de la perioada târzie a Imperiului Roman, când cetățenii romani își părăseau voluntar proprietățile numai ca să scape de taxare.
Rotterdam este principala poartă de intrare în Europa a mărfurilor din întreaga lume. Produsele de îmbrăcăminte cu mărci occidentale, dar fabricate în Asia ajung pe această cale pe continent, iar olandezii au uneori avantajul că pot obține așa-numitele „haine de firmă” direct de la furnizori, fără ca acestea să mai treacă prin magazine, unde valoarea adăugată este foarte mare. Chiar la sfârșitul săptămânii trecute, în zona portului Rotterdam, se află peste 300 de nave de transport cargo, conform portalului marinetraffic.com, așa cum se vede și pe graficul atașat.