Societatea de Transport București (STB SA) organizează duminică ”Parada Tramvaielor de Epocă”, eveniment social-cultural organizat în fiecare an cu ocazia sărbătorilor Sfântului Mare Mc. Dimitrie, izvorâtorul de mir și a Sfântului Dimitrie cel Nou, ocrotitorul Bucureștilor. Vehiculele vor străbate centrul Capitalei și vor fi însoțite de personaje îmbrăcate în costume de epocă, personaje care vor interacționa cu publicul călător.
Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare
Astfel, trei tramvaie vor circula pe traseul Depoul Piața Victoriei, Bulevardul Iancu de Hunedoara, Șos. Ștefan cel Mare, Obor, Calea Moșilor, Piața Sfântul Gheorghe și retur, în intervalul orar 11.00 – 13.00.
Vehiculele care participă la paradă sunt tramvaie modificate în cadrul Uzinei de Reparații a STB SA. Din convoi va face parte tramvaiul tip V056, fabricat în anul 1956 prin modernizarea tramvaiului Doyle-Thompson. Caracteristicile tehnice ale acestuia sunt: număr de osii – 2; lungime – 10.3 m; lățime – 2.182 m; greutate (gol) – 12.2 t; locuri pe scaune – 13, capacitate – 16 călători. A circulat în București până în anul 1981.
Un alt tramvai din cadrul paradei, tip EP/V3A, a fost produs în anul 1976, prin modernizarea tot în cadrul Uzinei de Reparații, a tramvaiului Electroputere Craiova (fabricat în 1955). Caracteristicile tehnice sunt: număr de osii – 4; lungime 14.1 m; lățime – 2.27 m; greutate (gol) – 20.4t; locuri pe scaune – 20; capacitate – 156 călători. A circulat în București până în anul 2002.
CITEȘTE ȘI Amenzile pentru deranjarea vecinilor - majorate substanțial. Recidiviștii vor fi pedepsiți și cu muncă în folosul comunității. Amendă majorată și pentru refuzul identificării în fața polițieiCel de-al treilea tramvai va fi Rathgerber tip 3.16, fabricat în perioada 1966-1969, intrat în inventarul STB (fostă RATB) în anul 1999. Caracteristicile tehnice sunt: lungime – 16.7 m; lățimea – 2.35 m; greutate – 23.3 t; locuri pe scaune – 40; capacitate – 151 călători. A circulat în București până în anul 2002, după care a fost transformat în vagon tip cofetărie, în cadrul Uzinei de Reparații a STB.