În buticurile din muzee, măștile care au imprimate opere de artă îi atrag pe vizitatorii dornici să se protejeze de coronavirus, scrie Le Figaro.
De la National Gallery din Londra, vizitatorul pleacă cu o mască care reproduce "Floarea soarelui" a lui Van Gogh sau "Natură moartă reprezentând flori într-un vas Wan-Li" de Bosschaert, arată news.ro.
Aceste creații mai mult sau mai puțin îndrăznețe constituie bunuri pentru instituțiile încercate de criza sanitară.
CITEȘTE ȘI Dragoș Dabija, Accenture: Companiile din toate industriile ar trebui să se pregătească pentru probleme de securitate cibernetică intensificate în contextul COVID-19Yumi Nakajima, vânzătoare la buticul din muzeul londonez, a explicat pentru The New York Times că măștile se numără printre cele mai bine vândute produse din 8 iulie, data redeschiderii instituției. Fără a fi obligatorie, purtarea măștii este recomandată în interiorul muzeului.
Peste Ocean, Metropolitan Museul of Art din New York vinde deja patru modele de măști online, dintre care cu picturi impresioniste - "Crini de apă", de Claude Monet, și scene din viața newyorkeză. Gama se va extinde până la sfârșitul lunii august, în momentul redeschiderii muzeului.
Unul dintre muzeele ale căror măști au avut mare succes la public este Villa Klimt de la Viena. Închis în martie, muzeul a avut imediat nevoie de fonduri. "Suntem un muzeu privat, deci nu beneficiem de niciun ajutor din partea statului. Situația era foarte critică", a declarat pentru The New York Times directorul Baris Alakus.
Muzeul, care a fost redeschis în mai, a vândut 6.000 de măști pe zi, la 20 de euro bucata. "Grație acestor vânzări, am putut să plătim facturi", a explicat el.
La rândul său, Rijksmuseum din Amsterdam a colaborat cu o asociație pentru a crea măști, pe care apare un autoportret a lui Rembrandt cu ochii larg deschiși.
Muzeele franceze încă nu au adoptat această modă.