Comcast, cel mai mare operator TV prin cablu din SUA, vrea să cumpere DreamWorks Animation cu 3 miliarde dolari

Comcast, cel mai mare operator TV prin cablu din SUA, vrea să cumpere DreamWorks Animation cu 3 miliarde dolari
scris 27 apr 2016

Compania Comcast, cel mai mare operator de televiziune prin cablu din Statele Unite, intenționează să cumpere studiourile de producție cinematografică DreamWorks Animation cu 3 miliarde de dolari, afirmă presa americană, citată de Le Figaro.

Cunoscutul producător Jeffrey Katzenberg încearcă de mai mulți ani să vândă studioul de producție DreamWorks Animation și pare că a găsit, în sfârșit, un cumpărător: Comcast Corp, cel mai mare operator de televiziune prin cablu din Statele Unite, care deține deja studioului NBCUniversal, arată news.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Potrivit presei americane, compania Comcast ar fi dispusă să achiziționeze studioul aflat în spatele unor filme de mare succes, precum "Shrek", "Kung Fu Panda" și "Madagascar", care s-a desprins din grupul DreamWorks SKG, în anul 2004.

Prețul de vânzare ar reprezenta o sumă considerabil mai mare în comparație cu valoarea de bursă a societății, care era cotată, marți, pe Wall Street, cu 2,35 miliarde de dolari.

Unul dintre cei mai bogați oameni din China a cumpărat un studiou de la Hollywood CITEȘTE ȘI Unul dintre cei mai bogați oameni din China a cumpărat un studiou de la Hollywood

Tranzacția, dacă va fi finalizată, va fi extrem de profitabilă pentru Jeffrey Katzenberg, un veteran la Hollywood, fost director la Disney. Katzenberg ar urma să primească o primă de 22 de milioane de dolari dacă studioul DreamWorks va fi vândut și dacă el va accepta să părăsească această companie în care el deține 60% din drepturile de vot.

Pentru Comcast, un uriaș din piața de telecomunicații americană, evaluat la 148 miliarde de dolari, această achiziție i-ar permite să își extindă imperiul în sectorul animației și al filmelor care se adresează întregii familii, după modelul producțiilor Disney. Acest sector este extrem de apreciat, prin prisma succesului potențial pe care producțiile de acest tip le au la scară planetară, în țări care aparțin unor culturi diferite.

Tranzacția va permite și o administrare mai facilă a lansărilor de produse derivate, precum jocuri, figurine, articole vestimentare și diverse atracții turistice în parcurile tematice. După 2011, când a fost cumpărat de Comcast, studioul NBCUniversal, aflat până în acel an în proprietatea grupului General Electric, a investit foarte mult în parcurile tematice. 

Netflix va avea 150 de ore de filme și seriale HDR până la finele anului CITEȘTE ȘI Netflix va avea 150 de ore de filme și seriale HDR până la finele anului

Mărimea relativ modestă a DreamWorks Animation în comparație cu marile studiouri hollywoodiene precum Disney și Warner Brothers ar putea reprezenta totuși un handicap, în măsura în care succesul filmelor sale în rândul publicului mondial rămâne un element imprevizibil, în contextul în care costurile de producție pentru anumite pelicule depășesc cu regularitate bugete de peste 130 de milioane de dolari. Această problemă ar urma să fie rezolvată prin integrarea DreamWorks într-un grup important, precum Comcast, care deține însă deja un studio de animație - Illumination Entertainment.

Mai multe eșecuri suferite în ultimii ani au determinat DreamWorks Animation să își reducă cheltuielile, să suprime 500 de locuri de muncă, să renunțe la activitățile din nordul Californiei și să își limiteze producția la două filme pe an. Pentru a contracara caracterul haotic al performanțelor sale financiare, DreamWorks Animation și-a dezvoltat producțiile pentru televiziune și s-a angajat, pentru mai mulți ani, să furnizeze conținuturi originale pentru platforma online Netflix.

Jeffrey Katzenberg a încercat - fără să reușească - în ultimii ani să vândă DreamWorks Animation companiei japoneze SoftBank, în 2014, și gigantului din domeniului producției de jucării, Hasbro.

viewscnt
Afla mai multe despre
comcast
cablu
dreamworks