Clădirea BCR de la Universitate, deschisă în premieră publicului

Clădirea BCR de la Universitate, deschisă în premieră publicului
scris 17 mai 2019

Clădirea Băncii Comerciale Române (BCR), construită în 1906 după planurile arhitectului Oskar Maugsch, inițial sediu al Societății de Asigurări "Generala" din București, o copie fidelă de arhitectură franceză, găzduiește pentru prima dată Romanian Design Week (17-26 mai), iar publicul are ocazia să vadă interiorul imobilului începând de astăzi.

Clădirea simbol din Piața Universității, monument istoric celebru, a fost scoasă la vânzare. Sunt vizați cumpărători din sectorul hotelier, după cum a anunțat Profit.ro

Urmărește-ne și pe Google News

Spațiul dedicat industriilor creative este structurat astfel în cadrul evenimentului Romanian Design Week: la etajul, I sunt segmentele expoziționale din cadrul RDW care au fost în competiție, iar la etajul II se află expozițiile-capsulă, scrie News.ro.

VIDEO HBO a difuzat primele imagini ale ultimului episod Game of Thrones CITEȘTE ȘI VIDEO HBO a difuzat primele imagini ale ultimului episod Game of Thrones

Expoziția centrală RDW 2019 poate fi vizitată zilnic, între orele 10.00-22.00, sâmbătă, între orele 10.00-01.00 (ca parte din programul Noaptea Muzeelor).

Biletul de intrare costă 20 de lei.

Cea de-a șaptea ediție a Romanian Design Week, parte a Sezonului România-Franța, prezintă în perioada 17-26 unele dintre cele mai valoroase proiecte de design și arhitectură românești.

Andrei Țărnea, comisarul roman al Sezonului România-Franța, a subliniat, joi seară, la deschiderea RDW 2019, faptul că în această expoziție sunt acoperite toate domeniile, de la arhitectură, design interior, design vestimentar, design de produs, până la arte vizuale și artele scenei.

“În România, programul cultural este la nivelul de ambiție a ceea ce se întâmplă aici”, a spus Andrei Țărnea, care a precizat că programarea acestui proiect a vrut să pună în valoare manifestările cele mai importante din Franța și România.

Preocuparea celor ce au realizat manifestarea a fost să reunească talentele din industriile creative, tot „ce anunță creatorii mai interesant în arhitectură, design de produs, în design vestimentar, în estetica designului contemporan".
În acest an, festivalul propune publicului trei circuite care integrează peste 30 de entități din comunitățile și hub-urile creative Industria Bumbacului, Creative Tribe și Încotroceni.

La acestea se adaugă expoziția centrală, o serie de expoziții-capsulă semnate de creativi și organizații locale, dar și din Moldova sau Franța, un concept store dedicat designului românesc, dar și cea de-a doua ediție RDW Awards, premiile care încurajează excelența în industriile creative și promovează designerii români.

Expoziția centrală RDW 2019 propune explorarea în premieră a clădirii BCR din Piața Universității și cuprinde peste 200 dintre cele mai bune proiecte realizate în ultimul an de designeri, graficieni și arhitecți români.

Expoziția, cea mai complexă de până acum, reunește cinci categorii - Arhitectură, Design de Produs, Design Grafic, Fashion și Multidisciplinar. Aceasta face parte din traseul Noaptea Muzeelor.

Vizitatorii vor putea să descopere o varietate de proiecte, de la prima bicicletă din bambus laminat din lume, un dicționar digital pentru pasionații de advertising și online, un semn de carte care adaptează lumina din camera cititorului și piese vestimentare care reclamă nevoia societății de a promova drepturi egale și respectul mutual între sexe, până la case abandonate revigorate și reintegrate în viața comunităților și instalații interactive.

Spațiul central RDW  include și o serie de expoziții-capsulă, semnate de creativi și de organizații locale sau internaționale: Lille Metropole 2020-World Design Capital, parte din programul Sezonului România-Franța; Universitatea de Arte București și Marcel Klamer;  Asociația Igloo - Habitat și Arhitectură; Universitatea de Vest din Timișoara - Facultatea de Arte și Design; Zeppelin; Designforkidz; Miloš Jovanović; Moldovan Design Week; Smart Design Challenge, precum și expoziții, instalații sau branded content realizat în parteneriat cu Absolut, Brico Depôt, Illy, IKEA, MedLife și Renault. 

viewscnt
Afla mai multe despre
bcr
piața universitate