Life is Hard, furnizor de soluții software din Cluj-Napoca listat la bursa de la București cu simbolul bursier LIH, va prelua, în cadrul unui proces de divizare parțială, activitatea de vânzare B2B a companiilor Active Power Solutions SRL (județul Cluj) și Tree Comm Services SRL Brăila de produse din portofoliul Telekom destinate clienților de talie mică și medie. Cu afaceri cumulate de 14 milioane de lei în 2019, Active Power Solutions și Tess Comm Services sunt parteneri Telekom Romania la nivel național, administrând aproximativ 17.000 de clienți din portofoliul externalizat la parteneri de către grupul telecom, potrivit datelor din proiectele de divizare parțială consultate de Profit.ro.
Înființată în anul 2000, Active Power Solutions este controlată de Ioan Cătălin Chiș - 95% și Honoria Olivia Chiș - 5%, iar Tree Comm Services aparține integral Florentinei Sbirnea.
Principalii acționari ai Life Is Hard sunt Ioan Cătălin Chiș - 63,3689% și Erik Barna - 23,4243%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Operațiunea de divizare parțială a fost întreprinsă lanivelul celor două entități (Active Power Solutions SRL, în calitate de societate care se divizează parțial,și Life Is Hard, în calitate de societate beneficiară), în cadrul unui proces de restructurare, cu scopul de a centraliza activitățile realizate dispersat în entități diferite, în cadrul unor vehicule specializate și, astfel, optimizarea cheltuielilor specifice și eficientizarea activităților derulate", se arată în proiectul de divizare parțială.
Activitatea societății Active Power Solutions presupune vânzarea B2B a produselor din portofoliul Telekom în piața din România și adresează îndeosebi companii de talie mică și medie (SOHO/SME). Fondul de comerț al Active Power Solutions preluat de Life Is Hard a fost evaluat la 12,7 milioane de lei.
Compania activează la nivel național (în speță în Maramureș, Bihor, Arad, Timișoara, Cluj, Sălaj, Bistrița, Alba, Bacău, Iași și București), fiind cel mai extins partener Telekom și administrând aproximativ 13.000 clienți din total portofoliu clienți Telekom externalizat la parteneri.
"Recent, pentru a valorifica mai bine relația cu clienții din portofoliul administrat, societatea Active Power Solutions a început să vândă și produse și servicii IT&C, unele fiind soluții concepute intern, altele reprezentând produse dezvoltate de Life Is Hard, societatea beneficiară. Life Is Hard are ca activitate principală dezvoltarea de produse software care se adresează îndeosebi IMM-urilor din România prin soluțiile de management/digitizare de business oferite. Astfel, prin transferul activității principale din Active Power Solutions către Life Is Hard, se vor genera efecte de sinergie ca urmare a alăturării forței de vânzare pe care o deține Active Power Solutions și a echipei de dezvoltatori IT, acestea constând în valorificarea mai eficientă și mai facilă a produselor software dezvoltate de Life Is Hard, însă cu o economie substanțială de costuri", se mai spune în document.
Ca efect al divizării parțiale, se anticipează o creștere exponențială a veniturilor Life Is Hard, care în 2019 au atins 5,4 milioane de lei, din vânzarea unor produse existente în portofoliul său și care au fost slab sau deloc monetizate până în prezent, din lipsa forței de vânzare instruite și a accesului la o bază de clienți țintiți, pe care Active Power Solutions le are deja prin prisma activității sale principale.
CITEȘTE ȘI România urcă 11 poziții în Topul țărilor cu cel mai rapid internet"Alături de motivația divizării de mai sus, la baza acesteia au stat următoarele rațiuni economice și de strategie comercială, respectiv se va eficientiza actul de decizie managerial, întrucât Life Is Hard va adopta, prin administratorii săi, decizii într-un timp mai scurt în ceea ce privește activitatea specifică, centralizată într-o singură entitate, se va determina și facilita asigurarea unor mai bune acțiuni de marketing, bazate pe o strategie/politică unitară de marketing și promovare a produselor și serviciilor din portofoliu, precum și o mai bună utilizare a resurselor existente, alături de o reducere a costurilor unitare de achiziție a serviciilor, echipamentelor și materialelor consumabile prin creșterea volumului activităților/serviciilor centralizate într-o singură entitate. În plus, va crește puterea de negociere a Life Is Hard cu furnizorii, cu clienții și cu instituțiile financiare și de credit, ca rezultat al unificării portofoliului de clienți și furnizori într-o singură structură de afaceri/entitate", se mai spune în document.
Data efectivă a divizării parțiale va fi data de întâi a lunii următoare lunii în care este admisă cererea prin care se constată legalitatea divizării parțiale dintre cele două societăți implicate, în urma controlului de legalitate efectuat de către instanța judecătorească competentă.
Active Power Solutions va transmite către Life Is Hard personalul cu atribuții specifice pentru linia de activitate de vânzare B2B a produselor din portofoliul Telekom.
CITEȘTE ȘI Oracle Romania retrage CEO-ului calitatea de reprezentant al companie în relația cu clienții. În 2019, Sorin Mîndruțescu a fost acuzat de DNA pentru luare de mită"La data situațiilor financiare utilizate, 31.12.2019, compania Active Power Solutions are 81 contracte de muncă din care 73 de contracte vor fi transmise către societatea beneficiară", se spune în document.
Societatea divizată, Active Power Solutions, își va păstra sediul social actual, obiectele de activitate specifice ramurii de activitate păstrate și salariații angajați să desfășoare activitățile rămase după divizarea parțială. Restul activităților specifice ramurii de activitate transferate societății beneficiare, Life Is Hard, vor fi eliminate din obiectul de activitate al societății divizate și completate/autorizate în obiectul deactivitate al societății beneficiare.
Tree Comm Services este o companie cu afaceri de 3,3 milioane de lei în 2019. Compania este partener Telekom, cu aproximativ 3.8000 de clienți în Ialomița, Brăila, Constanța, Buzău, București și Brașov și cu o echipă de aproape 30 de angajați. Fondul de comerț care va fi transferat către Life Is Hard a fost evaluat la 4,1 milioane de lei.
Recent, Life is Hard a finalizat achiziția a 40% din acțiunile firmei Performia Finance, companie care furnizează servicii de contabilitate financiară, tranzacția având o valoare de 300.000 lei, potrivit unui anunț publicat la BVB în luna iulie a acestui an. Achiziția a fost aprobată de acționarii companiei la finele anului 2019.
CITEȘTE ȘI Afacerile Grupului Bittnet au urcat cu 39% în primul semestru, la 55 milioane leiPerformia Finance ofera servicii de contabilitate financiară, salarizare și personal, consultanță fiscală, analiză și consiliere financiară către 244 de companii din România.
Firma este administrată de Bogdan Ciurea, are 19 angajați, iar in 2019 a înregistrat o cifră de afaceri de 1,52 milioane lei.
Înființată în anul 2004, Life is Hard a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 5,4 milioane de lei, de la 4,9 milioane lei în urmă cu un an.
Profitul net a urcat la 1,42 milioane de lei, de la circa 350.000 lei în 2018.
Cu un capital social de 2,4 milioane de lei, firma, listată la bursă, este controlată de Ioan-Cătălin Chiș, cu o participație de 63,80%.
Capitalizarea LIH se situează la 24,48 milioane de lei.