Kaufland înapoiază 25 milioane euro proprietarilor germani ai retailerului, arătând că în prezent capitalul social al companiei depășește necesarul de resurse pentru derularea activității, potrivit unei hotărâri a asociaților.
Astfel, reducerea capitalului social al Kaufland Romania se realizează prin ”restituirea către asociați a cotei-părți din aporturi proporțional cu reducerea capitalului social”.
După această operațiune, capitalul social al Kaufland va fi de 437,7 milioane euro și 958.024 lei, reprezentând aporturi în numerar.
Asociații Kaufland România sunt Kaufland Rumanien Warenhandel GmbH și Kaufland Romania SRL.
Kaufland este cel mai mare retailer din România, cu afaceri de 1,8 miliarde euro anul trecut și peste 14.300 de angajați la sediul central în București, în magazinele deschise precum și la centrele logistice situate în Parcul Industrial Ploiești si Turda.
Compania a înregistrat în 2014 o creștere cu aproape 24% a profitului net, la 409,7 milioane lei (92,7 milioane euro), în timp ce afacerile au urcat cu 10%, la 8 miliarde lei (1,8 miliarde euro), potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor Publice.
În prezent, compania are o rețea de 105 hipermarketuri cu profil discount. De la începutul anului, Kaufland a deschis trei magazine, la Constanța, Sibiu și Timișoara, iar până la sfârșitul anului va mai inaugura încă două magazine, la Brăila și Arad.
Kaufland și-a încetinit ritmul de extindere în România în acest an, la doar 5 magazine noi, față de 13 hipermarketuri anului trecut. Retailerul va încheia anul cu o rețea de 107 magazine.
Suma medie alocată pentru deschiderea unui hipermarket este între 6 și 9 milioane euro, în funcție de oraș, valoarea terenului sau suprafața magazinului, astfel că investițiile alocate în acest pentru magazine noi se situează între 30 și 45 milioane euro.
Compania este parte a grupului german Schwartz, prezent în România și cu rețeaua de discount Lidl.
Kaufland este prezent cu 1.200 de magazine în 7 țări (Germania, Cehia, Slovacia, Polonia,Croația, Bulgaria și România), iar Lidl activează în 26 de țări europene cu peste 10.000 de magazine.
Principalii concurenți ai Kaufland în România sunt Carrefour, Auchan și Cora.