ING anunță că va returna comisioanele clienților care au retras sâmbătă bani la bancomatele altor bănci

ING anunță că va returna comisioanele clienților care au retras sâmbătă bani la bancomatele altor bănci
scris 11 sep 2016

ING Bank a transmis, duminică, precizări suplimentare în legătură cu incidentul de sâmbătă după-amiază, care a făcut indisponibile rețeaua de bancomate, sistemele de acceptare a cardurilor ING și serviciul Home’Bank, arătând că situația a fost generată de un test al sistemului de stingere a incendiilor.

Banca anunță că va returna comisioanele clienților care au retras sâmbătă bani la bancomatele altor bănci și ar putea acoperi și alte costuri ale clienților, potrivit News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Sâmbătă, de la ora 13.00, rețeaua de bancomate, sistemele de acceptare a cardurilor ING și serviciul Home’Bank au devenit indisponibile.

Abia duminică, banca a precizat cauzele exacte ale incidentului.

"Sâmbătă 10 septembrie, în timpul unui test planificat în centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat în mod sever și neașteptat mai multe servere și sistemul de stocare a datelor. Primele probleme au început să apară după ora 13.00", a arătat ING Bank, într-un comunicat.

Incidentul din timpul testului a afectat toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, "respectiv tranzacții cu cardul, operațiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare și website-ul www.ing.ro".

"În consecință, o mare parte din tranzacții nu au putut fi procesate și comunicarea cu clienții a fost întârziată",  afirmă banca.

După incident, ING a activat procedurile de recuperare prevăzute în astfel de situații, iar toate echipele disponibile au fost mobilizate pentru rezolvarea cât mai rapidă a situației.

"Din cauza magnitudinii și complexității defecțiunilor, din păcate timpul necesar pentru restaurarea activității prin sistemul de back-up a fost mai lung decât în cadrul testelor pe care le efectuăm regulat. Mai mult decât atât, pentru a asigura deplina integritate a datelor, am efectuat o copie adițională a bazei de date înainte de a începe restaurarea sistemului, ceea ce a prelungit perioada de indisponibilitate a serviciilor", a motivat ING.

Potrivit băncii, serviciul de online banking al ING a redevenit disponibil la ora 21.15, adică la peste opt ore după apariția incidentului, în timp ce tranzacțiile cu cardul la comercianți și la bancomate au redevenit funcționale la ora 23.00, fiind indisponibile zece ore.

Banca admite că a comunicat neadecvat pe perioada incidentului.

"Ne pare rău că am dezamăgit pentru că nu am comunicat proactiv în primele ore. Defecțiunea sistemelor de comunicare (website, sms,mail-uri) a afectat transmiterea mesajelor către clienți. Ne cerem scuze încă o dată pentru situațiile neplăcute pe care le-au întâmpinat clienții noștri și ne asumăm responsabilitatea pentru problemele cauzate", a precizat banca.

ING: BNR va majora dobânda cheie în două rânduri în 2017, la 2,25% CITEȘTE ȘI ING: BNR va majora dobânda cheie în două rânduri în 2017, la 2,25%


Sâmbătă după-amiază, clienții români ai băncii olandeze care au semnalat că nu pot folosi mai multe servicii ale ING și care au sunat la bancă au putut asculta un mesaj al unui robot telfonic: "În acest moment întâmpinăm op problemă tehnică  generală. Vă cerem scuze pentru situația creată și vă asigurăm că specialiștii noștri o vor soluționa în cel mai scurt timp posibil".

Banca anunță și o măsură pentru clienții care au avut de suferit din cauza incidentului.

"Vom returna clienților comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci efectuate ieri. Avem de asemenea în vedere acoperirea costurilor adiționale generate clienților afectați de indisponibilitatea plăților cu cardul", a menționat ING.

Banca avea 866.000 de clienți activi în România la finalul lui 2015, după ce a atras 96.000 de clienți noi anul trecut.

ING este una dintre cele mai mari 10 bănci din România, aflându-se pe locul șapte la finalul anului 2015 după active, cu o cotă de piață de 6,3%.

Spre deosebire de celelalte mari bănci din sistemul bancar românesc, ING nu este înregistrată ca bancă în România, ci are statut de sucursală la București a ING Bank Amsterdam. 

viewscnt
Afla mai multe despre
ing
comisioane
incident