Reducerea diferențelor dintre femei și bărbați la locul de muncă ar putea fi obținută în 25 de ani, dacă femeile ar accelera procesul de îmbunătățire a competențelor digitale, potrivit rezultatelor unui studiu al firmei de servicii Accenture.
”Dacă guvernele și mediul de afaceri ar dubla ritmul în care femeile devin fluente digital, egalitatea de gen ar putea fi obținută în 25 de ani în țările dezvoltate, versus 50 de ani dacă lucrurile nu s-ar schimba deloc. În țările în curs de dezvoltare, egalitatea la locul de muncă ar putea fi obținută în 45 de ani, față de 85 de ani dacă se menține ritmul actual”, potrivit rezultatelor studiului Accenture.
Chiar dacă e clar că fluența digitală ajută femeile să se pregătească și să își găsească un loc de muncă, relația dintre fluența digitală și evoluția femeilor nu poate fi considerată semnificativă. Se așteaptă ca acest lucru să se schimbe odată ce tot mai multe femei din generația Millennial vor ajunge pe poziții de conducere, arată studiul.
“Femeile reprezintă un potențial de talent insuficient explorat care poate ajuta la reducerea diferenței dintre abilitățile necesare pentru păstrarea competitivității și resursele umane disponibile. Este o oportunitate clară de colaborare între guverne și mediul de afaceri în eforturile de a echipa mai multe femei cu competențe digitale și de a accelera egalitatea de gen în piața muncii”, a declarat Pierre Nanterme, CEO Accenture.
Deși studiul a arătat că abilitățile digitale au un impact pozitiv asupra câștigurilor salariale obținute atât de către bărbați, cât și de către femei, diferențele salariale nu dispar. Bărbații din generațiile Millennial, Generația X și Generația Baby Boomers sunt în continuare, la momentul actual, cei care câștigă cei mai mulți bani.
“Acesta este un mesaj puternic pentru toate femeile și fetele. Dezvoltarea continuă a abilităților tale de a utiliza tehnologiile digitale, atât acasă, cât și la serviciu, are un efect evident și pozitiv în fiecare etapă a carierei tale. Aceasta îți oferă un avantaj întrucât reprezentanții mediului de afaceri și ai guvernelor caută să ocupe posturile care susțin economia în creștere a zilelor noastre”, a declarat Julie Sweet, director executiv Accenture pentru America de Nord.
Studiul a fost realizat în perioada decembrie 2015-ianuarie 2016 pe mai mult de 4.900 de respondenți femei și bărbați din 31 de țări.
Accenture este o companie de servicii și soluții pentru mediul de afaceri, de la strategie și consultanță, la digitalizare, tehnologie și procese operaționale.
În România, Accenture are peste 2.000 de angajați în România și livrează servicii din București, Timișoara, Cluj Napoca, Târgu Mureș și Iași către companii din domeniile financiar-bancar, telecomunicații, auto, producție, bunuri de larg consum și energie.