Generali Romania a subscris anul trecut prime de de asigurare de 485 milioane de lei, în creștere cu 5% față de anul precedent, iar profitul net a urcat de la 39,2 milioane de lei la 68 milioane de lei, a anunțat compania.
“Generali a încheiat anul 2015 cu un volum de afaceri în creștere cu 5% față de anul trecut, menținându-și un busines sănătos, susținut de un portofoliu echilibrat, format 50% din asigurări non-auto și 50% din asigurări auto. La toate acestea, se adaugă și faptul că, pentru al treilea an consecutiv, Generali a raportat profit, demonstrând că a reușit să încheie cu succes perioada dificilă de reorganizare pe care a traversat-o, creând, astfel, premizele unei dezvoltări durabile (...)”, a declarat directorul general al companiei, Adrian Marin, într-un comununicat remis Profit.ro.
Asigurările generale, care reprezintă 85% din businesul total al companiei, au înregistrat o creștere de 7,7% față de anul anterior, atingând un volum de afaceri de 414 milioane lei.
“S-au înregistrat creșteri importante pe segmentul de asigurări pentru IMM, asigurări de răspundere profesională, asigurări de călătorie în străinătatate și asigurări de sănătate. Business-ul de asigurări generale corporate a fost în ușoară scădere față de volumul de busines raportat în anul anterior, pentru că Generali România a rămas consecventă politicii sale de subscriere prudentă”, se spune în comunicat.
Asigurările auto CASCO au crescut în portofoliul companiei cu 8,8% față de anul precedent, atingând 183 de milioane de lei.
Reducerea ponderii asigurărilor de viață în portofoliu a fost asumată, Generali monitorizând cu atenție în 2015 profitabilitatea contractelor noi de asigurări de viață.
Anul trecut, asigurătorul a înregistrar un profit net de 68 de milioane de lei, conform standardelor locale de contabilitate.
“Îmbunătățirea profitului se datorează rezultatului tehnic din asigurările generale, rezultat generat de creșterea primelor subscrise și îmbunătățirea indicatorilor, precum rata daunei și rata cheltuielilor”, se precizează în comunicat.
Pentru acest an, Generali își păstrează obiectivul de a crește pe segmentul non-auto, fără a neglija însă segmentul auto care domină piața locală.
“Însă, în privința acestuia din urmă, Generali va continua să aibă o politică de subscriere adecvată, oferind prețuri corecte corelate cu riscurile asumate și vizând profitabilitatea”, se arată în comunicat.
Asigurătorul român este parte a grupului Italian Generali, unul dintre cei mai mari furnizori de asigurări la nivel global, cu venituri totale din prime de 74 de miliarde de euro în 2015.
Cu 76.000 de angajați și prezent în peste 60 de țări, grupul ocupă o poziție de lider pe piețele vest-europene și un loc important pe piețele din Europa Centrală și de Est și în Asia.