Un automobil marca Daimler, fabricat în 1947 și care i-a aparținut fostei Principese Mărioara a României, fiica Regelui Ferdinand și a Reginei Maria, a fost vândut, duminică, la o licitație specializată din Essex, Marea Britanie, pentru 9.000 lire sterline. Principesa Mărioara a fost prima și ultima regină a Iugoslaviei, unul dintre cei trei fii ai săi fiind ultimul rege al acestui stat.
Automobilul mai fusese pus în vânzare la începutul lunii martie, dar nu atunci nu a atins prețul minim cerut de vânzător.
Regele Alexandru I și Regina Maria, sursa foto http://imagoromaniae.ro
Născută în 1900, la Gotha, în Germania, Principesa Mărioara a fost fiica Regelui Ferdinand și a Reginei Maria, precum și sora Regelui Carol al II-lea. În urma planurilor de alianțe ale Casei Regale a României, principesa s-a căsătorit, în 1922, cu Regele Alexandru I al Iugoslaviei, devenind astfel Regina Maria a Iugoslaviei. Alexandru I a fost asasinat, în 1934, la Marsilia, iar fiul cel mare al celor doi, Petru al II-lea, avea să fie ultimul rege al Iugoslaviei, în urma instalării regimurilor comuniste în țările din Estul Europei.
Exilată în Anglia, Regina Maria a Iugoslaviei a murit în 1961 la Londra, osemintele sale fiind reînhumate în 2013 la Belgrad.
Modelul Daimler DB18, cu un motor de 2,5 litri, cu 6 cilindri in linie, a fost înregistrat nou de fosta suverană când a sosit în Marea Britanie, în octombrie 1947, dar după decesul reginei a fost dăruit unui apropiat al familiei. Proprietarul din ultimii 30 de ani al automobilului, cu o vârstă înaintată și el, a decis să pună mașina în vânzare într-o licitație specializată de automobile, care a avut loc, duminică, în comitatul Essex din Marea Britanie.
CITEȘTE ȘI Lucrările lui Ghenie continuă să facă milioane: "Autoportret ca Charles Darwin" a depășit 3 milioane euro în licitație la Sotheby'sPotrivit casei de licitații, automobilul a fost supus ultima dată inspecției tehnice în 2009, iar proprietarul l-a condus chiar el la locul licitației. Mașina nu a fost însă restaurată niciodată și, ca urmare, așa cum se vede și fotografii, interiorul și scaunele par să aibă nevoie de restaurare, dar în schimb, au asigurat licitatorii, bordul, ușile, caroseria sunt fără defecte, iar partea electrică funcționează corespunzător.
Având în vedere starea complet originală, casa de licitație a evaluat automobilul reginei la un preț cuprins între 9.000 și 12.000 de lire sterline (10.000-14.000 euro).
La licitația din martie, prețul de pornire a fost de 5.000 de lire, iar licitatorii au oferit până la 9.000 de lire sterline, prag care nu a atins însă prețul minim stabilit de proprietar și, prin urmare, automobilul nu a putut fi vândut. Conducătorul licitației a lăsat să se înțeleagă că ar mai fi fost nevoie de una sau două oferte, astfel încât prețul să ajungă la 9.500 sau 10.000 de lire sterline, și automobilul de epocă ar fi putut avea un nou proprietar.
De data aceasta, însă, prețul minim al evaluării, 9.000 de lire sterline (circa 10.600 euro), a fost și prețul de rezervă stabilit de vânzător și cel cu care a fost vândut automobilul duminică. Cumpărătorul va mai trebui să achite, însă, casei de licitații și un comision de 5% din prețul licitat.