Flanco Retail a consemnat în primul semestru al anului vânzări de 433 milioane lei, cele mai mari din istoria companiei, în creștere cu 18% față de aceeași perioadă a anului precedent, în condițiile în care piața de electro-IT a crescut cu 6%.
"După rezultatele istorice obținute anul trecut, am continuat executarea strategiei începute în 2017, de creștere sănătoasă a afacerii. Ne-am concentrat pe eficientizarea activităților – fie că vorbim despre dinamica rețelei naționale de magazine sau despre magazinul online flanco.ro, despre proiectele gândite pentru angajați sau clienți – iar rezultatele sunt pe măsură", a declarat Dragoș Sîrbu, șeful Flanco Retail.
La sfârșitul lunii iulie, compania deținea o rețea de 149 de magazine, dintre care 12 nou deschise pe parcursul primei jumătăți din 2019 și încă patru deschise în luna iulie.
CITEȘTE ȘI eMAG, cel mai mare retailer online local, rămâne pe minusÎn această perioadă, Flanco s-a concentrat pe extinderea prezenței mai cu seamă în orașele medii și mici, precum și pe dezvoltarea omnichannel a întregii structuri de business.
"Am început anul cu deschideri de magazine în Borșa și Vulcan, ne-am bucurat să ajungem cu primele noastre magazine, la clienții noștri din Moreni, Toplița, Odobești, Pucioasa, Gherla, Cernavodă, Petrila, Târgu Ocna, Buhuși, Beiuș, Fălticeni și am adăugat un al doilea magazin în orașele Roman, Vaslui și Drobeta-Turnu Severin", a spus CEO-ul Flanco Retail.
În ceea ce privește creditarea, aceasta a stagnat, mai degrabă, în primul semestru. Motivele principale au fost disfunctionalitatea interogării bazelor de date ale ANAF, pentru o bună perioadă de timp, dar și modificările legislative survenite la începutul anului (OUG 114 și noile norme ale BNR pentru creditarea persoanelor fizice).
CITEȘTE ȘI Operațiune avizată: eMAG fuzionează în Ungaria cu rivalul Extreme Digital și țintește vânzări de 1 miliard de euro în țara vecină. Intrare pe 5 noi piețeÎn schimb, cumpărăturile prin carduri de credit au crescut cu 20% față de anul trecut.
"Tot în această perioadă, am resimțit o presiune crescândă pe costuri. Față de aceeași perioadă a lui 2018, costurile chiriilor și ale utilităților au crescut cu peste 5%, în timp ce costurile dedicate personalului s-au mărit cu peste 25% față de primul semestru al 2018", a spus CEO-ul Flanco.
Planurile Flanco pentru întregul an 2019 prevedeau o creștere cu 12% a cifrei de afaceri și adăugarea a încă 20 de noi unități la rețeaua națională de magazine.
CITEȘTE ȘI Profitul Altex urcă"Rezultatele primului semestru ne încurajează să intensificăm ritmul deschiderilor de noi magazine. Avem în plan încă 10 locații până la sfârșitul anului, urmând să încheiem 2019 cu 26 de magazine nou deschise”, a afirmat Sîrbu.
Flanco este unul dintre cei mai mari retaileri locali de produse IT&C, electronice și electrocasnice.
Cu un număr de peste 1.500 de angajați, compania este controlată aproape integral de omul de afaceri Iulian Stanciu și deține o rețea de 149 de magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 108 orașe ale României.
Flanco Retail a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 1,07 miliarde de lei, în creștere cu 9% față de anul precedent, și cu un profit de 21 milioane de lei, de patru ori mai mare comparativ cu 2017.
În 2017, potrivit www.termene.ro, afacerile retailerului au atins 983,3 milioane de lei, iar profitul net s-a situat la 5,2 milioane de lei.