Vodafone România și UPC România au finalizat procesul de achiziție, după aprobarea Comisiei Europene privind preluarea de către Vodafone Grup a operațiunilor Liberty Global în România, Germania, Cehia și Ungaria, într-o tranzacție de 18,4 miliarde de euro.
În anul 2018, afacerile cumulate ale celor trei operatori a fost de aproape 4,5 miliarde de lei, din care Vodafone România - 3,814 miliarde de lei.
Finalizarea tranzacției reprezintă o nouă călătorie atât pentru Vodafone România, cât și pentru UPC, deoarece de acum înainte cele două companii nu mai sunt competitoare. Acum echipele reunite pot lucra împreună pentru a dezvolta cele mai bune soluții și servicii pentru clienții din România, se arată într-un comunicat al Vodafone România remis Profit.ro.
Vodafone are o istorie de 22 de ani în România. Operatorul este primul care a furnizat serviciile de GPRS (2001), 3G (2005) și 4G (2012).
Printre premierele Vodafone România pe piața locală se numără primul serviciu de call center (1997), prima fundație corporativă (1998), lansarea serviciului de SMS, a celui de date și fax în 1998, primul sistem de recunoaștere automată a discursului (2014), prima rețea NB-IoT (2018) și prima rețea 5G (2019).
UPC România are o istorie de peste 25 de ani pe piața locală. Compania furnizează servicii de televiziune, internet în bandă largă și telefonie prin intermediul unor rețele superioare și prin platforme inovatoare de tehnologie.
Premierele UPC în România includ lansarea televiziunii digitale, DVR (2008), HD (2009), 3D (2011) și a internetului de mare viteză (2013).
UPC România oferă viteze superioare de până la 500 Mbps în toată aria de acoperire, cea mai bună experiență Wi-Fi cu modemul Connect Box (din 2015) și divertisment nelimitat prin platforma video de ultimă generație Horizon (2016).
Vodafone România este o divizie a grupului britanic Vodafone, prezent în 24 de țări, cu 42 de rețele mobile partenere și operațiuni de broadband fix în 19 țări.
La 30 iunie 2019, Vodafone Group avea 640 milioane de utilizatori ai serviciilor mobile și 21 milioane de utilizatori ai serviciilor broadband fix și 14 milioane de clienți ai serviciilor TV, incluzând toți clienții Vodafone din entitățile create în urma unor fuziuni și asocieri.