FAN Courier va investi nu mai puțin de 8,5 milioane de euro în extinderea actualului depozit de la Ștefăneștii de Jos, lucrările urmând să fie finalizate în cursul anului viitor, a declarat Adrian Mihai, unul dintre cei trei acționari ai celui mai mare curier privat autohton.
“Situat în planul II, noul lot de teren achiziționat de FAN Courier măsoară aproximativ 60.000 metri pătrați și va face ca, însumată, suprafața întregului HUB FAN Courier Stefănești de jos să depășească 100.000 de metri pătrați, după finalizarea acestei investiții. Capacitatea de depozitare se va desfășura, astfel, pe o suprafață de 22.000 mp, din care 8.000 mp sunt ocupați de depozitul actual și 14.000 mp vor reveni noului depozit”, a spus acționarul.
Estimările FAN Courier arată că investiția totală în noul depozit, care va avea două benzi de sortare, se va apropia de 7 milioane de euro, la care se adaugă aproximativ 1,5 milioane de euro investiția în teren.
“Ne dorim ca investiția să fie finalizată cât mai curând, însă nu depinde doar de noi, deoarece sunt necesare numeroase aprobări, autorizații, PUZ etc. Din cauza birocrației, avem întârzieri pe care ne dorim să le rezolvăm cât mai curând. Obiectivul nostru este să îl deschidem cât mai repede, dar construcția va dura aproximativ un an de zile”, a spus reprezentantul curierului.
CITEȘTE ȘI Primele cifre ale insolvenței operatorului 2K Telecom al fratelui lui Sebastian Ghiță: datorii de peste 60 milioane euro către aproape 150 de creditoriNoul depozit va susține creșterea afacerilor FAN Courier în următorii ani, pe fondul avansului pieței de comerț electronic.
“Creșterea continuă a pieței din ultimii ani, dar și previziunile care indică avansul pieței e-commerce sunt principalele motive pentru care am luat decizia de a construi un nou depozit. Depozitul actual din HUB-ul central din Ștefăneștii de Jos lucrează la capacitate maximă și, pentru a evita o supraaglomerare, era necesară extinderea”, a afirmat Mihai.
El spune că acționarii curierului intenționează să deschidă un nou depozit în țară, așa cum s-a întâmplat în 2016 la Brașov, dar deocamdată nu a fost luată o decizie în această direcție.
FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Adrian Mihai, Neculai Mihai și Felix Pătrășcanu.
CITEȘTE ȘI Un nou jucător important pe piața IT își pregătește insolvența: Teamnet, una dintre fostele firme ale lui Sebastian GhițăCompania deservește cei peste 40.000 de clienți, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 5.150 de colaboratori și a unei flote auto de peste 3.200 de autovehicule.
“Am încheiat anul 2016 cu o cifră de afaceri de 113,5 milioane euro, cu 28,8% mai mult față de 2015. Pe ansamblu, piața de curierat o estimăm la 400 milioane de euro pentru anul 2016. Creșterea de aproape 29% este atât urmarea investițiilor pe care le-am realizat – 18 milioane de euro doar în 2016, cu aproape 50% peste nivelul anului anterior, dar și efect al creșterii cererii în piață. Pentru anul curent am luat în calcul o creștere comparabilă cu cea estimată pentru 2016, aproximativ 15% deoarece, în opinia noastră, acest ritm este unul care permite pieței o creștere sănătoasă”, a mai spus Mihai.
Principalii concurenți ai FAN Courier sunt Urgent Cargus, DHL, DPD România sau TNT.