Traficul de mărfuri prin porturile maritime ale României a crescut anul trecut cu 4%, la 46,3 milioane tone

Traficul de mărfuri prin porturile maritime ale României a crescut anul trecut cu 4%, la 46,3 milioane tone
scris 18 mar 2017

Traficul de mărfuri prin porturile maritime ale României a crescut anul trecut cu 4% față de 2015, până la 46,3 milioane tone, iar principalii parteneri ai României în traficul maritim de mărfuri sunt Rusia, Turcia și Egipt, arată un raport realizatt de Institutul Național de Statistică (INS), relatează News.ro.

România are opt porturi, la Marea Neagră sau pe Dunărea maritimă și pe canalul Dunăre-Marea Neagră, ce permit intrarea navelor maritime: Constanța, Midia, Galați, Brăila, Mangalia, Medgidia, Luminița și Tulcea.

Urmărește-ne și pe Google News

Astfel, în porturile maritime românești au fost încărcate anul trecut 25,7 milioane de tone de mărfuri și au fost descărcate 20,6 milioane tone de mărfuri.

"Porturile în care a fost desfășurată cea mai intensă activitate în decursul anului 2016 sunt: Constanța, cu o pondere de 81%, Midia (14,8%) și Galați (2,4%)", arată raportul.

Portul Constanța își va dezvolta infrastructura pentru preluarea reziduurilor petroliere aduse de nave prin investiții CITEȘTE ȘI Portul Constanța își va dezvolta infrastructura pentru preluarea reziduurilor petroliere aduse de nave prin investiții

Astfel, în portul Constanța s-a înregistrat în 2016 un volum de 37,5 milioane tone de mărfuri, în creștere cu 3,4% față de 2015, în Midia - 6,85 milioane tone (+13,9%), în Galați - 1,1 milioane tone (-18,9%), iar în Brăila - 490.000 tone (-0,9%), celelalte porturi având un trafic mult mai mic de mărfuri.

În ceea ce privește destinația și originea mărfurilor tranzitate, Rusia este principalul partener al României în transportul maritim de mărfuri, cu 20,2% din mărfurile încărcate și descărcate în porturile românești în 2016, urmată de Turcia (12,9%), Egipt (7,9%), Grecia (4,2%), Spania (4,1%) și Sierra Leone (3%).

În ceea ce privește traficul pe căi navigabile interioare (Dunăre și canalul Dunăre-Marea Neagră, în cazul României), anul trecut traficul total de mărfuri a fost de 30,5 milioane tone, în creștere cu 1,6% față de 2015, din care 14,7 milioane tone transport intern de mărfuri, 10,4 milioane tone - transport internațional, iar 5,4 milioane tone - transport de tranzit.

Principalii parteneri comerciali ai României în transportul pe Dunăre sunt Serbia, cu o pondere de 34,5% din mărfurile încărcate și descărcate în porturile românești, Ungaria (21,4%), Bulgaria (15,8%), Ucraina (14,2%) și Austria (5,9%), mai arată raportul INS.

Autor:
 

viewscnt
Afla mai multe despre
trafic marfuri
port
constanta