EXCLUSIV Impactul pandemiei asupra principalelor companii aeriene din România

EXCLUSIV Impactul pandemiei asupra principalelor companii aeriene din România
scris 9 iun 2021

Transportatorul aerian național TAROM, a cărui activitate a fost grav afectată de pandemie, pierderile atingând 431 milioane de lei în 2020, a anulat, pe parcursul ultimului an, circa 14.000 de zboruri (dus-întors) și a restituit, până la finele lunii aprilie, peste 15 milioane de euro către pasagerii care au optat pentru rambursarea contravalorii biletelor achiziționate, având încă în procesare alte aproximativ 14.000 de solicitări de rambursare, în sumă totală de 2,8 milioane de euro.

Sunt penalizat dacă nu trec pe piața concurențială de energie? Schimb și contorul odată cu contractul la electricitate? Răspunsuri la cel mai des întâlnite întrebări despre liberalizare CITEȘTE ȘI Sunt penalizat dacă nu trec pe piața concurențială de energie? Schimb și contorul odată cu contractul la electricitate? Răspunsuri la cel mai des întâlnite întrebări despre liberalizare
Urmărește-ne și pe Google News

Operatorul ungar Wizz Air, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa Centrală și de Est și principal operator pe piața din România, spune că a rambursat 95% dintre solicitările clienților care au optat pentru restituirea contravalorii biletelor achiziționate și consideră că numărul biletelor anulate după intrarea României în lockdown este o informație confidențială.

În spațiul public au fost vociferări legate și de bilete anulate de către Blue Air, dar compania nu a răspuns până la acest moment întrebărilor Profit.ro.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

"Odată cu debutul pandemiei COVID și până la data de 30 aprilie 2021, peste 170.000 de pasageri au optat pentru rambursarea contravalorii biletelor de avion. Până la data de 30 aprilie 2021 au fost restituiți peste 15 milioane euro către pasageri care au optat pentru rambursarea contravalorii biletelor achiziționate",  a transmis TAROM pentru Profit.ro.

VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Cristian Bărhălescu, Organizația Mamaia-Constanța: Litoralul este pregătit să facă față oricăror restricții, la prețuri bune. Statul trebuie însă să sprijine un sector vital, nu a investit nici în toalete! CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Cristian Bărhălescu, Organizația Mamaia-Constanța: Litoralul este pregătit să facă față oricăror restricții, la prețuri bune. Statul trebuie însă să sprijine un sector vital, nu a investit nici în toalete!

Compania avea în procesare, la finele lunii aprilie, aproximativ 14.000 de solicitări de rambursare a contravalorii biletelor achiziționate, în sumă totală de aproximativ 2,8 milioane de euro.

În opinia operatorului, procentul pasagerilor care au optat pentru vouchere TAROM este redus.

"Termenul de reprogramare a călătoriei este de 12 luni, însă mulți pasageri au solicitat schimbari multiple (reprogramări)", spune compania.

La aproape un an de la declanșarea pandemiei, TAROM mai opera doar 20% din cursele pe care le avea înainte de impunerea restricțiilor.

EXCLUSIV Tarom a lansat procedurile pentru a-și închiria sediul central. Plan gândit pe cel puțin 10 ani CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Tarom a lansat procedurile pentru a-și închiria sediul central. Plan gândit pe cel puțin 10 ani

Planul de restructurare al companiei, al cărui cost a fost estimat la 1,84 miliarde de lei, prevede disponibilizarea a 700 de salariați, dintr-un total de 1.500 și închiderea a 11 agenții externe.

Pentru acest an, TAROM estimează pierderi de 230,13 milioane lei, la jumătate față de cele raportate în anul 2020, de 431,3 milioane lei.

Veniturile totale preconizate pentru acest an sunt de 1,19 miliarde lei, aproape duble față de 2020. De asemenea, potrivit scenariului standard, considerat cel mai realist, anul 2024 ar fi anul în care rutele ajung profitabile, iar anul 2023 ar fi anul în care fluxurile de numerar devin pozitive.

TAROM operează o flotă de aproape 30 de aeronave.

Wizz Air a rambursat 95% din cererile de rambursare a contravalorii biletelor 

Wizz Air, compania aeriană low-cost din Ungaria, cu operațiuni și pe piața din România, susține că a rambursat 95% dintre solicitările clienților care au optat pentru restituirea contravalorii biletelor achiziționate. Diferența de 5% reprezentă așa-numitele cazuri speciale, care nu au putut fi gestionate prin platforma de adiministrare independentă și au avut nevoie de asistență de la agenții companiei din call center.

"5% dintre solicitări nu au fost soluționate, dar facem eforturi pentru a le rezolva. Numărul biletelor anulate după intrarea României în lockdown în primăvara anului 2020 este o informație confidențială", a transmis compania pentru Profit.ro.

Potrivit acesteia, atunci când Wizz Air a anulat zboruri, majoritatea pasagerilor au optat pentru varianta creditului de companie de 120% din valoarea biletului, pe care aceștia îl pot utiliza 24 de luni.

În anul financiar 2020, care s-a încheiat la 31 martie 2021, compania a raportat pierderi de 576 milioane de euro, după un profit net de 281 milioane de euro în exercițiul precedent, pe fondul reducerii cu 73% a cifrei de afaceri, până la 739 milioane de euro, și al scăderii numărului de pasageri transportați la 10,2 milioane, de la 40 de milioane în exercițiul financiar anterior.

Wizz Air, compania aeriană low-cost cu cea mai rapidă creștere din Europa, operează o flotă de 138 de aeronave Airbus A320 și A321.

Compania aeriană low-cost Blue Air a înregistrat anul trecut o ''pierdere de pandemie'' de peste 60 de milioane de euro, în condițiile în care în 2019 a avut un profit de 11 milioane de euro.

În 2019 compania ajungea la 900 de zboruri săptămânale și avea peste 25.000 de pasageri, iar acum efectuează doar 100 - 150 de zboruri.

Companiile aeriene și de călătorii din Europa se pregătesc pentru a doua vară pierdută din cauza pandemiei de Covid-19, speranțele pentru o redresare fiind reduse tot mai mult, a transmis recent Reuters.

viewscnt
Afla mai multe despre
tarom
pandemie
bilete
restituire