Compania națională aeriană TAROM și-a anunțat clienții că a fost la rândul său afectată de atacul cibernetic de la SITA, când datele a sute de mii de pasageri au ajuns pe mâinile hackerilor.
„Ne pare rău să vă informăm că componente din mediul de operare al serviciului SITA PSS, prin care SITA este partener al TAROM și al SkyTeam, a fost recent subiectul unui atac cibernetic foarte sofisticat (24 februarie 2021), conducând la un incident de date care implică anumite date ale pasagerilor, care au fost stocate pe serverele SITA Passenger Service System (US) Inc., cum ar fi nume, adresă, naționalitate, număr de pașaport, gen, dată de naștere, numărul călătorilor frecvenți”, se arată într-o notificare transmisă acum de TAROM clienților, conform B1.
Compania SITA, ce are printre clienți linii aeriene celebre precum Lufthansa, United Airlines sau Singapore Airlines, a spus că a fost victima unui atac cibernetic complex, iar hackerii au avut acces la datele pasagerilor de pe serverele sale.
Printre datele cel mai grav afectate se numără cele ale pasagerilor care au folosit companii precum Malaysia Airlines, Singapore Airlines, Finnair și Jeju Air (Coreea de Sud). SITA a confirmat că atacul s-a petrecut pe 24 februarie și a informat apoi companiile.
CITEȘTE ȘI Cum pot antreprenorii să își salveze firmele chiar de la falimentAu fost afectate și date ale Air New Zealand, dar și de la alte companii din Star Alliance din care fac parte și companii precum Air China, Swiss și Air Canada. Companiile din Star Alliance pun la comun diverse detalii despre pasageri, pentru ca aceștia să aibă aceleași beneficii de ”frequent flyer”.
CITEȘTE ȘI Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business onlineHackerii au obținut date legate de pasagerii care călătoresc foarte mult, dar se pare că este vorba de numele persoanelor, numere alocate de liniile aeriene și rangul în ierarhia de ”frequent flyer”. Nu au ajuns pe mâinile hackerilor date despre parole, numere de card, itinerariile pasagerilor sau e-mail-uri.