Vânzarea modelelor Volkswagen implicate în scandalul noxelor începe să fie interzisă în Europa

Vânzarea modelelor Volkswagen implicate în scandalul noxelor începe să fie interzisă în Europa
scris 27 sep 2015

Primul stat european care a interzis complet vânzarea modelelor Volkswagen implicate în scandalul emisiilor poluante este Elveția. Șoferii care le dețin vor putea continua să le folosească, însă vânzarea sau înmatricularea nu mai este permisă, relatează Reuters.

Guvernul elvețian a luat o astfel de decizie pentru automobilele diesel care conțin softul creat pentru a reduce nivelul noxelor din timpul testărilor oficiale. Sunt incluse, potrivit Reuters, atât automobilele Volkswagen euro 5, cât și aște mărci ale grupului, cum sunt Skoda sau Seat.

Urmărește-ne și pe Google News

Dispozitivele capabile să modifice rezultatul testelor de poluare au fost interzise de legislația europeană în 2007, însă Germania nu a respectat legislația UE. Mai multe informașii apărute în ultima perioadă au arătat că asupra acestui lucru Comisia Europeană a fost avertizată acum doi ani.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Ministrul german al transporturilor, Alexander Dobrint, a anunțat joi că dispozitivele folosite de Volkswagen pentru trucarea testelor privind emisiile de gaze în SUA au fost instalate și pe modelele vândute în Europa. "Am fost informați de Volkswagen că au fost implicate și modele cu motoare diesel de 1,6 și 2 litri din Europa. Vom continua să lucrăm cu Volkswagen pentru a identifica care sunt acele mașini", a declarat Dobrindt într-o conferință de presă. Dobrindt a adăugat că sunt verificate și automobilele altor producători auto ca urmare a scandalului și a estimat că autoritățile UE vor ajunge la un acord în lunile următoare privind testarea emisiilor de noxe pentru mașinile aflate în circulație pe drumurile europene.

Volkswagen riscă o amendă de 18 miliarde de dolari în SUA pentru că a trișat regulile federale privind emisiile de gaze pentru sute de mii de vehiculele diesel VW și Audi. Potrivit oficialilor grupului, software-ul care a permis manipularea rezultatelor testelor privind emisiile poluante a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel global, care ar putea fi chemate în service.

CITEȘTE Ce măsuri au luat autoritățile române pentru mașinile implicate în scandalul noxelor

Agenția americană pentru Protecția Mediului (EPA) a acuzat grupul Volkswagen că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetățeni americani la gaze poluante. Constructorul auto german a instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen și Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor.

Peste 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle și Golf, modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 și modelul Audi A3. Faptele au foast recunoscute de Volkswagen, grupul anunțând că a alocat 6,5 miliarde de euro în trimestrul trei pentru a acoperi costul rezolvării neregulilor la 11 milioane de vehicule pe care a fost instalat softul la nivel mondial, din care 2,8 milioane de vehicule diesel au fost vândute doar în Germania.

viewscnt
Afla mai multe despre
volkswagen
elvetia
scandal noxe