Agenția de turism Eturia a înregistrat în primul trimestru al acestui an o cifră de afaceri de 8 milioane de euro, cu 37% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut.
Agenția a pornit, în urmă cu 10 ani, cu 2 angajați, iar anul acesta a ajuns la 50 angajați, în București, Piatra Neamț, Cluj-Napoca.
„Pentru anul 2017 estimăm o cifră de afaceri de 11 milioane de euro axată atât pe creșterea în volum a vacanțelor vândute, dar și pe creșterea adusă de biroul nostru regional deschis recent la Cluj. În primul trimestru al anului 2017, versus aceeași perioadă a anului trecut, am înregistrat o creștere de 37% a cifrei de afaceri. Încă de la înființarea Eturia, în anul 2007, am avut creșteri anuale de două cifre”, a declarat Sorin Stoica, co-proprietar Eturia.
Eturia vinde anual în jur de 2.000 de vacanțe, iar cele mai solicitate rămân destinațiile de plajă precum Thailanda, Maldive, Cuba și Republica Dominicană. Majoritatea turiștilor români care aleg să călătorească prin intermediul Eturia rezervă vacanțe în destinații exotice, însă în ultimii doi ani s-au înregistrat creșteri de peste 50% pentru destinații de top precum SUA și Japonia. Românii preferă pachetele all inclusive și resorturile dotate cu facilități complete care să le asigure confortul de care au nevoie în timpul sejurului.
Bugetul mediu alocat unui sejur de 8 zile variază între 1.500 și 2.500 euro/persoană.
Cea mai scumpă vacanță vândută în decursul acestor ani a fost un circuit de o lună în Australia, Noua Zeelandă și Bali pentru o familie de 4 persoane. Vacanța în valoare de 70.000 euro a inclus zboruri de linie, transferuri, cazare și tururi.