TABEL Continuă ieftinirea benzinei și motorinei

TABEL Continuă ieftinirea benzinei și motorinei
scris 20 nov 2022

Liderul pieței distribitoare de carburanți, OMV Petrom, a ieftinit în acest weekend cu 5 bani/l atât benzina, cât și motorina în stațiile sale, după reducerea similară efectuată joi, prețul benzinei standard coborând sub 7,1 lei/l în trei stații din capitală, iar cel al dieselului sub 8,4 lei/l în toate stațiile Petrom din capitală. Diferența dintre prețul motorinei și cel al benzinei a ajuns mai mică de 1,3 lei/l, după ce în urmă cu o lună atinsese un nivel record de 1,5 lei/l. Ieftiniri similare au efectuat și celelalte companii, Lukoil micșorând prețul motorinei cu 10 bani/l comparativ cu cel practicat joi.

Începând cu 30 septembrie, când a început perioada scumpirilor la benzină încheiată joi, prețurile la acest combustibil în stațiile Petrom s-a majorat cu 63 de bani/l, iar cele la motorină cu 52 bani/l.

Urmărește-ne și pe Google News

În urma ieftinirilor de sâmbătă prețul benzinei standard în stațiile Petrom din capitală a coborât la 7,08-7,14 lei/l, iar cele la motorină la 8,36-8,39 lei/l.

Similar în cazul stațiilor OMV, unde benzina standard costă 7,19-7,23 lei/l, iar diesel-ul 8,44-8,47 lei/l.

Evoluția prețului benzinei și motorinei în stațiile din capitală

Evoluția prețului benzinei și motorinei în stațiile din capitală

În urma ieftinirilor de 5 bani/l efectuate în ultimele zile (10 bani/l în cazul Lukoil), motorina standard costă 8,38-8,41 lei/l în stațiile Lukoil, 8,48-8,52 lei/l în stațiile MOL și 8,47-8,52 lei/ în cele Rompetrol.

Benzina standard a coborât la 7,12-7,17 (Lukoil), 7,22-7,28 lei/l (Rompetrol) și 7,24-7,28 lei/l (MOL).

România, cea mai mare creștere a lucrărilor de construcții din UE CITEȘTE ȘI România, cea mai mare creștere a lucrărilor de construcții din UE

Diferența dintre prețul motorinei și cel al benzinei a coborât sub 1,3 lei/l, după ce în urmă cu o lună atinsese un nivel record de 1,5 lei/l. În această perioadă, benzina s-a scumpit într-un ritm de peste 2,5 ori mai rapid ca motorina.

La prima vedere, situația este paradoxală, atât timp cât România își acoperă necesarul de benzină din producția internă, însă importă aproximativ o treime din motorina consumată, ca multe di celelalte state europene. Iar motorina era importată în principal din Rusia.

Probabil că, anticipând intrarea în vigoare a embragoului impus de UE importului de țiței rusesc (pe 5 decembrie) și de produse petroliere, inclusiv motorină, (pe 5 februarie), companiile autohtone, dar și cele europene, au importat masiv motorină, făcându-și stocuri pentru vremuri mai dificile.

Potrivit Oil Terminal, cantitatea de motorină manipulată a crescut în primele trei trimestre cu 72,3% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. E adevărat că o parte din aceasta este exportată în Ucraina, care recent a reintrodus accizele la importul de carburanți, însă evoluția prețurilor sugerează că importurile sunt în prezent suficiente pentru a acoperi cererea internă.

De altfel, potrivit OMV Petrom, și cererea internă de carburanți a avut o evoluție descendentă comparativ cu cea de anul trecut, reducându-se cu 3% în trimestrul al treilea, după ce în primul trimestru avansase cu 7%, iar în trimestrul al doilea coborâse cu 2%.

Potrivit Centrului de Studii Tehnice Rutiere și Informatică (CESTRIN) al Companiei de Drumuri, consumul anual de carburanți pe rețeaua de autostrăzi și drumuri naționale este de 5,53 miliarde litri, din care 1,17 miliarde litri benzină (877 mii tone sau 21.12 % din totalul de combustibil consumat anual) și 4,36 miliarde litri (3,6 milioane tone sau 78,87% din totalul de combustibil consumat anual).

viewscnt
Afla mai multe despre
omv
petrom
lukoil
mol
rompetrol
scumpiri
benzină
ieftiniri
motorină
țiței