Aproape trei sferturi (74%) dintre românii cu vârsta cuprinsă între 16 și 74 de ani care au folosit internetul anul trecut au făcut-o pentru a intra pe rețele sociale, în timp ce doar 8% au intrat pe internet pentru servicii de internet-banking, arată o cercetare realizată de agenția de marketing Perceptum, transmisă miercuri News.ro.
La nivel european, 63% dintre persoanele care intră pe internet o fac pentru rețele sociale, românii fiind, din acest punctde vedere, semnificativ peste medie și pe locul al nouălea în Uniunea Europeană.
Potrivit studiului, alte activități preferate de românii care intră pe internet sunt convorbirile prin intermediul aplicațiilor de tipul Whatsapp Voice Call și video-chat-ul.
La polul opus, serviciile bancare și documentarea online sunt cel mai puțin folosite: doar 8% dintre români folosesc internet-banking-ul, la o medie europeană de aproape 60%.
Românii folosesc foarte puțin și serviciile de sharing și poștă electronică (e-mail), documentarea online (alte informații decât știrile de presă) sau rezervările turistice, mai arată studiul.
De asemenea, aproape jumătate dintre utilizatorii români de internet ascultă muzică online, procent aproapiat de media la nivelul UE, europeni, în timp ce șase din zece români citesc știri online.
Studiile de acest tip sunt importante mai ales pentru companii.
"Pe termen scurt, rețelele sociale și aplicațiile mobile vor influența evoluția digitală a companiilor europene. De asemenea, folosirea datelor și aplicațiilor prin internet sau cloud computing arată o rată constantă de creștere, dar numai în cazul companiilor mari. În România, mai puțin de o companie din zece (8%) este înalt digitalizată”, a declarat directorul executiv al Perceptum, Raluca Ghilea.
O afacere este considerată înalt digitalizată atunci când aceasta îndeplinește criterii precum: cel puțin jumătate dintre angajați au acess la internet, deține experți IT, are acces la internet de mare viteză, alocă dispozitive mobile cu acces la internet pentru cel puțin 20% din angajați, are un website, are un website cu funcții mai elaborate (chatbox sau vânzări online), are pagini de social media, investește în publicitatea pe internet și achiziționează servicii avansate de cloud.
În prezent, 65% din companiile românești sunt slab digitalizate, ceea ce înseamnă, în realitate, că au un website extrem de simplu și câteva computere.
Perceptum Concept este o agenție cu peste șapte ani de experiență pe piața românească de marketing și comunicare.