STUDIU Angajatorii sporesc beneficiile pentru motivarea personalului, din lipsă de forță de muncă specializată

STUDIU Angajatorii sporesc beneficiile pentru motivarea personalului, din lipsă de forță de muncă specializată
Profit.ro
Profit.ro
scris 28 sep 2016

Companiile găsesc tot mai greu forță de muncă specializată în București, Iași, Cluj-Napoca și Timișoara, astfel că trebuie să sporească beneficiile acordate, precum asigurări medicale, tichete de masă, tichete cadou, culturale sau chiar tichete sport, însă angajații apreciază în special programul de lucru flexibil și un mediu de lucru creativ, arată studiul "Calitatea vieții la locul de muncă”, realizat de IRES, la cererea emitentului de tichete de masă și carduri cadou Up Romania.

În ceea ce privește tichetele de masă, angajatorii spun că decizia acordării lor a ținut de o cerință obligatorie a pieței care viza motivarea angajaților, și că, odată introduse, aceste beneficii sunt păstrate în pachetul extra-salarial, scrie News.ro.

Un job într-o multinațională presupune pachete de beneficii mai atractive și numeroase, o grijă sporită pentru condițiile de muncă oferite angajaților și oportunități pentru salariați de a a urma cursuri de specializare, dar și un stres mai mare, iar fluctuațiile de personal sunt mai frecvente.

Urmărește-ne și pe Google News

Companiile mici sunt apreciate, pe de altă parte, pentru flexibilitate, calitatea relaționării cu colegii, impactul mai vizibil al muncii fiecărui angajat sau diversitatea sarcinilor acestora.

Cei care lucrează în mediul privat consideră că evoluția din sistemul public este foarte lentă sau chiar lipsește în privința îmbunătățirii condițiilor de muncă sau a modernizării tehnologiei utilizate.

Totuși, stabilitatea locului de muncă, nivelul mai scăzut de stres, legăturile mai strânse între colegi și programul mai scurt de lucru sunt considerate drept atuuri ale muncii în sectorul public, dar joburile sunt greu accesibile.

"Motivele pentru care nu este dezirabil un job în sectorul public pentru cei prezenți la discuții sunt: birocrația, procedurile și regulile stricte care trebuie respectate de către angajați, dar și gradul de responsabilitate mai ridicat decât în mediul privat", relevă studiul.

Plafonul de garanții guvernamentale pentru Prima Casă a fost suplimentat cu 500 milioane lei CITEȘTE ȘI Plafonul de garanții guvernamentale pentru Prima Casă a fost suplimentat cu 500 milioane lei

Sondajul a fost derulat în perioada 1-8 aprilie 2016 pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 1.264 angajați care lucrează cu contract individual de muncă într-o organizație cu peste 10 salariați din București, Iași, Cluj-Napoca și Timișoara.

Potrivit cercetării, atât angajatorii, cât și salariații lor, ar dori să schimbe lucrurile în privința spațiilor de lucru, care să contribuie la creativitate, dar și din prisma flexibilității muncii și a programului de lucru.

Reducerea sau flexibilizarea programului de muncă, oferirea de feedback mai frecvent din partea superiorilor sau a colegilor, elaborarea unor criterii de performanță transparente și obiective și utilizarea lor în evaluarea sau recompensarea angajaților, sunt câteva aspecte pe care angajații le-ar lua în considerare pentru schimbarea mediului de muncă.

Mai mult, o calitate ridicată a vieții la job este dată în primul rând de pasiunea pentru muncă și de un salariu bun, care întreține motivația angajaților.

Relațiile cu colegii și managementul, profesionalismul, programul flexibil și încrederea reciprocă între salariați și angajator, completează lista celor mai importante elemente ale unei bune calități a vieții la locul de muncă. 

viewscnt
Afla mai multe despre
angajatori
asigurari medicale
tichete de masa