Ministerul Transporturilor a găsit soluția unui traseu de cale ferată, de 23 minute, prin Mogoșoaia, ca legătură mai scurtă între Gara de Nord și Otopeni. O legătură care să permită un număr ridicat de călători este necesară Bucureștiului pentru a găzdui meciuri la Campionatul European de Fotbal din 2020.
Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a arătat că linia directă de metrou care să facă legătura cu Aeroportul Henri Coandă din Otopeni va fi gata în 2021.
Costescu a spus, însă, că, pentru organizarea în bune condiții a meciurilor de la CE 2020, ministerul a găsit o variantă de transport pe calea ferată care să nu coste 200 milioane de lei, cum se estima, respectiv prin Mogoșoaia, și nu prin Chitila.
"Se vor face reparațiile, pe costurile Companiei de Infrastructură, pentru ieșirea din București și se va repara podul de la Mogoșoaia, nu se va mai ocoli până la Chitila și se va merge direct la aeroport. Asta înseamnă că, din aproape 30 de kilometri, vom avea de făcut doar 22 până la aeroport fără să facem nicio investiție, fără costuri foarte mari", a precizat ministrul Costescu.
CITEȘTE ȘI Firmele de transport public, inclusiv taxi, obligate să cumpere 30% autovehicule electrice sau pe gaz. Achizițiile la stat vor fi 20% electrice sau hibrideAcesta a dat asigurări că legătura cu aeroportul va fi funcțională până la sfârșitul acestui an și va permite deplasarea din Gara de Nord până în Punctul de Oprire Otopeni în doar 23 de minute, față de 48 de minute cât dura transportul pe vechea rută.
Cu toate acestea, călătorii nu vor scăpa de mersul cu autobuzul, căci de la Punctul de Oprire Otopeni, practic o haltă feroviară, vor fi nevoiți să se îmbarce în autobuze asigurate de CFR Călători, cu care să parcurgă încă 1,5 kilometri până la aeroport.
Ministrul Transporturilor a afirmat că, până la data Campionatului, există varianta extinderii liniei de cale ferată până la stația de metrou din fața aeroportului, care ar trebui finalizată până atunci, astfel încât trenul să ajungă direct în stația comună cu metroul.
Costescu a dat asigurări că varianta găsită va permite desfășurarea meciurilor la CE 2020 în București, urmând ca pe rută să fie plasate vehciule moderne care vor putea transporta numărul de călători pe sens necesar acestor evenimente.