“În România, ca și în regiunea mai amplă a Europei Centrale și de Est, prioritatea noastră centrală este să ne întărim și să ne consolidăm în continuare poziția de lider de piață și performanța financiară, menținând în același timp eficiența costurilor și atenția asupra calității activelor”, spune Mustier.
Ofertele digitale sunt cele pe care grupul vrea să pună accent în perioada următoare în portofoliul de produse și servicii servicii. “Vom continua să oferim clienților noștri din România cele mai bune produse și servicii, cu accent pe dezvoltarea în continuare a ofertelor digitale în concordanță cu abordarea multichannel din cadrul Grupului”, a arătat acesta.
Șeful grupului Unicredit amintește rolul central pe care îl deține Divizia CEE, inclusiv România, și planurile Grupului de a continua să dezvolte activitatea pe piața locală, ca parte a planului strategic Transform 2019. “Europa Centrală și de Est este o regiune foarte interesantă, cu o bază tânără de clienți și un context macroeconomic și bancar solid. Această regiune beneficiază, în plus, de o creștere a PIB și de câștiguri ajustate la risc mai mari față de Zona Euro”
Pe parcursul vizitei instituționale în România, Jean-Pierre Mustier a fost însoțit de Carlo Vivaldi, Șeful Diviziei CEE a UniCredit.
UniCredit este o Bancă Comercială Pan Europeană cu un sistem complet integrat de Bancă Corporate și de Investiții.
În regiunea Central și Est Europeană, țintele planului Transform 2019 includ: consolidarea poziției de lider prin creștere organică, cu o creștere a veniturilor (CAGR) de 2,6% în 2019, concentrare pe inovație și digitalizare, cu obiectivul de a adăuga 2,6 milioane de noi clienți (net) până în 2019 precum și focus asupra economiilor de costuri și a unei discipline continue a riscului, urmărind o rată a raportului costuri/venituri stabilă la 37,1% în 2019.
Execuția planului Transform 2019 a început să producă rezultate tangibile în primul trimestru al anului 2017, Europa Centrală și de Est fiind unul dintre cei mai importanți contribuitori din această perioadă.
În primul trimestru din 2017, grupul UniCredit a reușit un rezultat net de 907 milioane de euro. Profitul operațional brut a avansat cu 14,6% față de anul precedent. Y/Y, iar cel net cu 36,1%.
În cazul diviziei regionale Europa Centrală și de Est, veniturile au crescut până la 1,1 miliarde de euro în primul trimestru din 2017, marcând un avans de 6,5% față de trimestrul anterior și de 9,9% față de perioada similară a anului trecut. Profitul net a ajuns la 336 milioane de euro, în creștere cu 67,5% față de trimestrul anterior și cu 5,5% față de perioada similară a anului trecut.
În România, venitul operațional a fost de 92,4 milioane de euro în primul trimestru din 2017. Creșterea față de trimestrul anterior a fost de 9,5%, iar față de perioada similară a anului trecut de 6,4%. În același interval, profitul net a avansat cu 147,8%, respectiv 16,8%, până la 21 milioane de euro.