Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) a vândut șantierul naval din Mangalia companiei Damen Shipyards, cel mai mare constructor de nave din Olanda, care deține și șantierul naval din Galați.
Damen a preluat astăzi pachetul majoritar de acțiuni de la Daewoo.
"Dacă acordul va decurge conform planului, Daewoo își va asigura din tranzacție 50-80 de miliarde de woni (43,5-69,6 milioane dolari)”, a declarat în vară un oficial din industria construcțiilor navale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Damen Shipyards Group operează 33 de șantiere de construcții navale și reparații și are 9.000 de angajați. Damen a livrat până astăzi mai mult de 6.000 de nave în peste 100 de țări și livrează anual aproximativ 180 de nave clienților din întreaga lume.
Șantierul naval din Mangalia este deținul din 1997 de Daewoo în proporție de 51%, restul de 49% revenind Guvernului României. La șantierul din Mangalia au fost construite 127 de nave petroliere și de containere și au fost reparate alte 300 de vase.
Daewoo Shipbuilding a început discuțiile pentru vânzarea șantierului naval din Mangalia anul trecut, în cadrul eforturilor de restructurare a operațiunilor internaționale.
CITEȘTE ȘI Cine preia Banca Românească va trebui să ramburseze un împrumut de 550 milioane euro contractat de la grupul-mamăDamen Shipyards Group deține la Galați unul dintre cele mai active șantiere ale companiei, unde construiește mai multe tipuri de nave, inclusiv militare.
La șantierul Damen din Galați ar fi trebuit să fie construite corvete multifuncționale pentru Forțele Navale, în urma unei hotărâri de guvern din mandatul premierului Ciloș, care a fost însă abrogată în martie, pentru a fi organizată o nouă negociere cu posiblii furnizori.
Șantierul naval de la Mangalia se află pe lista activelor pe care Daewoo le vinde din cauza uriașelor probleme financiare cu care se confruntă de mai mulți ani.
CITEȘTE ȘI Șeful Daewoo Shipbuilding: Șantierul Naval de la Mangalia, în discuții cu potențiali cumpărătoriÎn luna aprilie, grupul sud-coreean a primit undă verde din partea creditorilor pentru implementarea unui program de salvare ce prevede conversia în acțiuni a unor datorii în sumă de peste 3,3 miliarde dolari și acordarea de noi fonduri în valoare de 2,6 miliarde de dolari.
În afara șantierului naval din România, Daewoo vrea să vândă 14 alte subsidiare, printre care DSME Construction, DeWind, DSME Oman, DSME Shandong, Shinhan Heavy Industries și Samwoo Heavy Industries.