Românii, pe ultimele locuri în UE la cheltuieli pe îmbrăcăminte și încălțăminte

Românii, pe ultimele locuri în UE la cheltuieli pe îmbrăcăminte și încălțăminte
scris 3 ian 2018

Gospodăriile din Uniunea Europeană au alocat anul trecut, în medie, 4,9% pentru îmbrăcăminte și încălțăminte din cheltuielile totale de consum, pe ultimele poziții în rândul statelor membre fiind gospodăriile din Bulgaria și România, care au alocat 3,2%, respectiv 3,4% din cheltuieli pentru îmbrăcăminte și încălțăminte, în timp ce gospodăriile din Estonia au alocat 6,8% din cheltuieli în același scop, arată datele publicate miercuri de Eurostat.

La nivelul UE, în 2016, cheltuielile totale pentru îmbrăcăminte și încălțăminte au reprezentat 395,4 miliarde de euro, echivalentul a 2,7% din Produsul Intern Brut al UE, sau 800 de euro pe cap de locuitor al UE. Potrivit Eurostat, cheltuielile anuale ale gospodăriilor pentru îmbrăcăminte și încălțăminte sunt puțin mai mari decât sumele cheltuite pentru sănătate, arată Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News

Între 2006 și 2016, ponderea cheltuielilor pentru îmbrăcăminte și încălțăminte în totalul cheltuielilor de consum al gospodăriilor a scăzut în majoritatea statelor membre, inclusiv în România unde au scăzut de la 3,9% din totalul cheltuielilor de consum al gospodăriilor în anul 2006 la 3,4% în anul 2015, ultimul an în care sunt disponibile date pentru România.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cel mai nou retailer turc intrat în România, anunțat recent de Profit.ro, vrea să ajungă în 3 ani la o rețea de 15 magazine pe piața locală CITEȘTE ȘI Cel mai nou retailer turc intrat în România, anunțat recent de Profit.ro, vrea să ajungă în 3 ani la o rețea de 15 magazine pe piața locală

Cele mai mari scăderi în perioada 2006-2016 s-au înregistrat în Lituania, scădere de 1,9 puncte procentuale, Grecia, scădere de 1,3 punte procentuale, și Spania, scădere de 1,1 puncte procentuale.

viewscnt
Afla mai multe despre
imbracaminte
magazine
retail