România, cea mai scăzută prognoză economică din Europa. Crește însă înclinația către cumpărare

România, cea mai scăzută prognoză economică din Europa. Crește însă înclinația către cumpărare
scris 18 iul 2018

Românii privesc perspectivele economice ale propriei țări cu mai mult pesimism decât oriunde în altă parte a Europei. Prognozele economice în rândul consumatorilor români au continuat să scadă în trimestrul al doilea, sunt concluziile studiului GfK privind climatul de consum în Europa pentru al doilea trimestru din 2018.

Cu -22,2 puncte în iunie, indicatorul a scăzut cu 5,6 puncte, comparativ cu luna martie, cel mai scăzut nivel, înregistrat din aprilie 2012. 

Urmărește-ne și pe Google News

Și așteptările privind veniturile au scăzut. Cu -0,1 puncte în iunie, indicatorul a scăzut cu 4,2 puncte comparativ cu luna martie, ajungând la cel mai scăzut nivel înregistrat din iunie 2014.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
ULTIMA ORĂ Guvernul a modificat legislația pentru a ceda managementul Șantierului Naval Mangalia olandezilor de la Damen CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Guvernul a modificat legislația pentru a ceda managementul Șantierului Naval Mangalia olandezilor de la Damen

În schimb, înclinația către cumpărare s-a îmbunătățit ușor. A crescut cu 4 puncte, ajungând la 1,3 puncte în iunie, comparativ cu luna martie. În primul trimestru din 2018, în România, înclinația către cumpărare avea tot o valoare negativă.

Pe de altă parte, sentimentul consumatorilor din statele UE s-a îmbunătățit ușor în trimestrul al doilea din 2018. În iunie, acesta a ajuns la 23,2 puncte, în creștere cu 2,6 puncte față de valoarea din martie. Este cel mai înalt nivel din noiembrie 2017 până în prezent. Înclinația medie către cumpărare în UE a scăzut ușor, deși și înclinația către economisire a scăzut, astfel fiind disponibili mai mulți bani pentru consum.

Consumatorii au evaluat perspectivele economice. Ca medie, în UE, sunt mai puțin încurajatoare decât la începutul anului. Prognoza economică a ajuns la 7,1 puncte în iunie. Aceasta reprezintă un declin evident, comparativ cu cele 15 puncte obținute în martie. Nivelul de încredere în dezvoltarea economică s-a diminuat substanțial, mai ales în Germania, Franța și Belgia. În schimb, consumatorii din Spania și Italia au privit mai favorabil activitatea economiei proprii.

Așteptările privind veniturile s-au menținut, în medie, în UE, ajungând la 16,8 puncte în iunie. Astfel, s-au situat cu 0,5 puncte peste valoarea din martie. În Spania, Slovenia și Grecia, indicatorul s-a mărit considerabil, comparativ cu primul trimestru. Aici, consumatorii și-au cotat și evoluția viitoare a salariilor cu mai mult optimism.
 În comparație cu primul trimestru, înclinația către cumpărare a scăzut ușor, ajungând la 17,6 puncte în iunie. Aceasta înseamnă cu 2,1 puncte mai puțin decât în martie. Dacă indicatorul a scăzut cu două cifre în Bulgaria și Franța, în Slovenia și Spania s-a îmbunătățit.

viewscnt
Afla mai multe despre
gfk
consum
europa
romania