Reducerea consumului ca urmare a carantinării economiei și restricțiilor de circulație impuse de autoritățile liberalo-militare populației civile au condus la o scădere a vânzărilor de carburanți ale OMV Petrom cu peste 30% în ultima parte a primului trimestru al acestui an.
Scăderea abruptă a cererii face cu atât mai bizară decizia autorităților de a plafona prețul carburanților. În noile condiții de piață acesta putea doar să scadă, mai ales dacă se ia în considerare prăbușirea cotațiilor internaționale.
Președintele Klaus Iohannis a semnat decretul de impunere a stării de urgență la mijlocul lunii martie, iar, în prima săptămână, populația a continuat să se deplaseze în scopul realizării de stocuri necesare carantinei. Foarte probabil, tendința de reducere a vânzărilor de carburanți s-a accentuat începând cu luna aprilie.
Drept urmare, OMV Petrom a ajustat rata de utilizare a rafinăriei Petrobrazi la putin peste 80%.
În primul trimestru al acestui compania a raportat o rată de utilizare a rafinăriei de 96%, identică cu cea din perioada similară a anului trecut.
Ca urmare a prăbușirii prețurilor internaționale ale petrolului, indicatorul marjei de rafinare a OMV Petrom s-a majorat de la 3,62 dolari/baril în primele trei luni ale anului trecut la 6,75 dolari/baril în primul trimestru al acestui an.
Prețul mediu realizat de companie la țiței a scăzut însă cu 27%, de la 55,66 dolari pe baril în primul trimestru al anului trecut la 40,6 dolari pe baril în ianuarie-martie 2020.
De altfel, într-un document adresat investitorilor, OMV Petrom recunoaște că “prețurile în scădere ale țițeiului și criza generată de COVID-19 au avut un impact negativ asupra performantei Grupului primul trimestru”.