Compania britanică IntelligentX a creat prima bere din lume a cărei rețetă este îmbunătățită cu ajutorul inteligenței artificiale (AI), care analizează opiniile consumatorilor.
IntelligentX produce în prezent patru sortimente de bere, ale căror rețete sunt bazate pe feedback-ul consumatorilor, analizat de un sistem AI din spatele unui bot. Compania afirmă că inteligența artificială permite ca părerile băutorilor de bere să fie analizate “mai rapid ca oricând, aducând toți consumatorii la aceeași masă cu producătorul”, informează Forbes.
Boții, facilitate anunțată de Facebook în primăvară, sunt sisteme automate de chat, unele dintre ele bazate pe inteligență artificială. Boții au capacitatea de a analiza datele mult mai rapid decât creierul uman și, în general, sunt folosiți pentru a ajuta utilizatorii cu diverse activități sau a oferi răspunsuri la întrebări.
CITEȘTE ȘI Jarvis, bot-ul de Facebook Messenger care poate deveni un asistent personal virtualÎn cazul de față, sistemul de inteligență artificială din spatele unui bot pune diverse întrebări băutorilor de bere, analizează răspunsurile acestora, stabilește care sunt tendințele și trimite sugestii producătorului. Întrebările se modifică automat în funcție de răspunsurile primite, pe baza unui algoritm.
Cei care au încercat berea “pot lua legătura” cu botul IntelligentX cu ajutorul unui cod de pe spatele sticlei. O sticlă costă circa 4,5 lire și poate fi comandată online.
Cele patru sortimente de bere au fost modificate de 11 ori până acum, pe baza feedback-ului oferit pe perioada testelor, care au avut loc în ultimele 12 luni.