În România, dorința femeilor de a înființa o afacere scade

În România, dorința femeilor de a înființa o afacere scade
scris 14 sep 2017

Activitatea antreprenorială a femeilor este în creștere cu 10% la nivel mondial, comparativ cu 2014, conform ultimului Global Entrepreneurship Monitor (GEM) 2016/17 Women’s Report, care poate fi citit integral la finalul articolului. În România, dorința femeilor de a înființa o afacere a scăzut cu 7%. 

În ultimul an, 163 de milioane de femei au înființat afaceri în 74 de țări din întreaga lume, în timp ce alte 111 de milioane femei conduceau întreprinderi deja înființate.

Urmărește-ne și pe Google News

Rata antreprenoriatului feminin variază semnificativ în economiile care au fost analizate.

Comparând datele obținute în cele 63 de economii care au făcut obiectul acestui raport dar și al celui elaborat în 2015, GEM a constatat că activitatea antreprenorială totală în stadiu incipient, monitorizată prin indicatorul TEA (Total Entrepreneurial Activity), a crescut în rândul femeilor cu 10%, iar diferența de gen (raportul dintre numărul femeilor și cel al bărbaților antreprenori) a scăzut cu 5%.

În România, creșterea TEA este de aproape 14%, în condițiile în care țări precum Franța, Germania și Ungaria înregistrează o scădere, iar Polonia o creștere de 36% și Irlanda de 72%. România se detașează în ceea ce privește proporția de femei care își deschid o afacere în sectorul agriculturii : 20%, de două ori mai mult decât media europeană, dar totuși mai puțin decât în Italia.

Reprezentanții Renault confirmă informațiile Profit: Dacia va înlocui Lodgy cu un crossover. Acesta ar putea să poarte numele vehiculat, Grand Duster și să aibă 7 locuri CITEȘTE ȘI Reprezentanții Renault confirmă informațiile Profit: Dacia va înlocui Lodgy cu un crossover. Acesta ar putea să poarte numele vehiculat, Grand Duster și să aibă 7 locuri

Rata TEA a femeilor variază de la 3% în Germania, Iordania, Italia și Franța până la 37% în Senegal. În doar cinci economii din două regiuni (Indonezia, Filipine și Vietnam în Asia și Mexic și Brazilia în America Latină), femeile întreprind în proporții egale sau mai mari decât bărbații.

În pofida ratelor scăzute ale TEA, Europa se remarcă prin faptul că are mai multe femei antreprenor cu studii decât bărbați, în medie cu 22% mai mult.

Participarea femeilor la crearea de afaceri în Europa rămâne scăzută, dar percepția antreprenoriatului ca pe o oportunitate este în creștere. În timp ce femeile din Europa sunt mai puțin susceptibile de a începe afaceri decât cele din economiile cu un nivel de dezvoltare economică scăzut, s-a înregistrat o creștere de 10% a numărului de femei care consideră că există oportunități interesante pentru a începe o afacere în regiune.

10% din femeile antreprenor intervievate își desfășoară activitatea singure și nu au intenția de a angaja în următorii cinci ani. Europa are cea mai mare frecvență de femei care lucrează pe cont propriu.

Factorii de decizie politică pot remarca de exemplu și faptul că, în medie, probabilitatea ca femeile să invoce necesitatea ca motiv pentru crearea unei afaceri este cu 20% mai mare, comparativ cu bărbații - în special în economiile mai puțin dezvoltate. În schimb, o constatare pozitivă este că femeile antreprenor prezintă o predispoziție pentru inovare cu 5% mai mare decât bărbații.

Raportul poate fi citit aici.

viewscnt
Afla mai multe despre
antreprenori
femei
afaceri