Grupul TeraPlast, unul dintre cei mai mari producători de materiale de construcții din România, a anunțat, joi, că a înregistrat o creștere de 76% a EBITDA (profitul inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare - n.r.) în primul trimestru, față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 13,2 milioane de lei, ca urmare a creșterii cu 34% a cifrei de afaceri.
”Creșterea cifrei de afaceri a Grupului de la 131 de milioane lei, la 175 de milioane lei a fost organică, generată pe de o parte de creșterea pieței, iar pe de altă parte de o atenție sporită acordată funcției comerciale”, se arată în comunicat.
Cea mare mare creștere, cu 18,6 milioane de lei, a fost înregistrată de Wetterbest, în contextul măsurilor implementate de echipa condusă de directorul general Marian Pîrvu, care s-a alăturat companiei la începutul acestui an. Cifra de afaceri a companiei a depășit 44 milioane de lei în trimestrul întâi, față de 25,5 milioane de lei în aceeași perioadă din 2018, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI Airbnb va crea emisiuni de turism pentru a-și promova serviciile”Compania TeraPlast a înregistrat un avans al cifrei de afaceri de 17,5 milioane de lei, pe fondul demarării lucrărilor de infrastructură apă și canal finanțate cu fonduri europene. Odată cu creșterea volumelor, precum și ca efect al măsurilor de eficiență operațională, EBITDA companiei a crescut la 5,7 milioane de lei, cu 39% mai mult față de primul trimestru din 2018”, se arată în comunicat.
Vânzările de panouri sandwich ale TeraSteel au crescut cu 8 milioane de lei în primul trimestru al anului, față de aceeași perioadă , în special prin creșterea înregistrată de către subsidiara din Serbia. Această evoluție se datorează dezvoltării bazei de clienți din zona Balcanilor, precum și consolidării relațiilor cu clienții existenți, potrivit companiei.
Grupul TeraPlast desfășoară în acest an proiecte de investiții, care depășesc 23 de milioane de euro, pentru extinderea capacităților de producție și diversificarea portofoliului de produse.