Retailerul de articole sportive Decathlon lansează joia viitoare un centru de distribuție strategic, în comuna Ștefăneștii de Jos, din județul Ilfov, în care își va concentra serviciile de logistică. Spațiul a fost construit de compania imobiliară WarehousesDePauw (WDP), controlată de una dintre cele mai bogate familii belgiene, și a fost închiriat pe 30 de ani de Decathlon.
Cu o suprafață de 29.000 m2, centrul logistic va aproviziona cu echipamente sportive peste 30 de magazine din 3 țări sud-est europene: România, Bulgaria și Grecia.
Compania imobiliară belgiană WarehousesDePauw (WDP), controlată de una dintre cele mai bogate familii belgiene, prezentă din 2010 pe piața imobiliară din România, este cea care a construit depozitul.
WDP este unul dintre cei mai importanti jucători belgieni pe piața proprietății industriale și semi-industriale și este controlat de familia DePauw, cu Tony De Pauw ca CEO, cu o avere estimată la 423,7 milioane euro.
Proiectul pentru Decathlon a fost construit pe un teren nou achiziționat în zona de nord a Bucurestiului - între oraș și aeroport – și include un depozit de circa 22.000 metri pătrați, la care se adaugă un mezanin de 6.000 metri pătrați și posibilitatea de extindere ulterioară cu alți 10.000 metri pătrați.
Decathlon își va centraliza activitățile de logistică pentru magazinele sale în acest nou centru de distribuție, pentru care a încheiat un contract de închiriere pe 30 de ani (cu prima dată de reziliere după 7 ani).
Retailerul francez de echipamente sportive a extins și suprafața magazinului din bulevardul Theodor Pallady din București, deschis în urmă cu șase ani, de la 2.400 metri pătrați la 4.200 metri pătrați, aproape dublând astfel spațiul pus la dispoziție.
Lucrările de extindere au început de mai multe luni, iar noul spațiu este programat să fie deschis mâine.
Compania a intrat în România în 2009, când a deschis magazinul din cartierul Militari, din București. Unitatea din zona Pallady a fost deschisă în 2011, fiind atunci al treilea magazin din București al francezilor.
Astăzi, în România, Decathlon deține 19 magazine în Oradea, Timișoara, Cluj-Napoca, Târgu Mureș, Sibiu, Târgu Jiu, Pitești, Suceava, Botoșani, Iași, Bacău, Brașov, Focșani, Ploiești, Craiova, Constanța și București.
Magazinele companiei din România au suprafețe cuprinse între 1.000 și 5.000 de metri, sunt amplasate în principal spre ieșirile din orașe și cuprind produse pentru 50-90 de sporturi.
Portofoliul Decathlon cuprinde 16 mărci proprii și străine și 35.000 produse.
Printre competitorii Decathlon se numără Hervis și Intersport.
Decathlon este deținut de familia franceză Mulliez, care mai controlează hipermarketurile Auchan și rețeaua de bricolaj Leroy Merlin.
În primii doi ani, afacerile Decathlon s-au dublat pe piața din România, iar apoi au avut o creștere constantă între 20 și 40%.
Afacerile Decathlon în România au ajuns în 2015 la circa 500 milioane lei, iar anul trecut au totalizat 613,2 milioane lei, profitul net fiind dublat de la 14,8 milioane lei la 31,5 milioane lei. Compania avea anul trecut 698 de angajați în România.
Decathlon este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața mondială a echipamentelor sportive.
Inaugurarea centrului logistic va avea loc, 16 noiembrie 2017, la Decathlon Ștefănești, (DN1C, Ștefăneștii de Jos, jud. Ilfov), în prezența conducerii Decathlon România și a invitaților speciali din sport și din rândul autorităților.