Fabrica de baterii pentru mașini electrice de la Galați – un proiect de investiții în valoare de 1,4 miliarde de euro lansat de compania belgiană Avesta Battery and Energy Engineering (ABEE) – ar urma să genereze la nivelul subsidiarei ABEE Romvolt până la 2.000 de locuri de muncă, la care s-ar adăuga și efectul de multiplicare, de până la 6.000 de locuri de muncă la nivelul furnizorilor, a declarat Noshin Omar, fondatorul companiei, citat de ziarul ”Viața liberă”.
Asigurarea forței de muncă este un element-cheie pentru succesul investiției, ce ar urma să fie localizată în Zona Liberă Galați, iar ABEE a pregătit deja o strategie în acest sens.
Compania belgiană se va baza în special pe formarea și mobilizarea forței de muncă din România.
”Din start, nu avem de gând să repetăm greșeala pe care alte fabrici de baterii electrice au făcut-o – nu o să ne bazăm pe angajați din Japonia, Coreea de Sud, China. În principal, vor fi angajați europeni și persoane care vor fi recrutate din România, pentru că ne dorim stabilitate pentru fabrică.
În al doilea rând, universitățile din România sunt de calitate. Suntem în relații cu diferite universități, cu diferite companii, cu diferite instituții, le cunoaștem deja foarte bine, suntem deja în discuții cu ele de ceva timp. Acestea ne pot ajuta pentru început cu personal care va veni în Belgia pentru pregătire intensivă, pentru o perioadă de șase, opt luni, apoi se vor întoarce acasă, iar noi vom forma în continuare personal”, a arătat reprezentantul ABEE.
Parteneri în derularea afacerilor viitoarei fabrici de baterii electrice de la Galați ar urma să fie companiile auto Ford și Renault/Dacia, iar tehnologiile de stocare vor fi dezvoltate împreună cu firma Prime. Nu în ultimul rând, ABEE Romvolt va colabora și cu centrele universitare și de cercetare în vederea dezvoltării ecosistemului de producere a bateriilor electrice.
ABEE a înregistrat deja în România subsidiara ABEE Rom-Volt, viitoarea fabrică de la Galați urmând să aibă o capacitate de 22 GWh pe an, iar ca posibilitate de extindere este prevăzută și o unitate de reciclare a bateriilor, cu o capacitate de 50.000 tone/an.
Fabrica ar urma să devină în întregime operațională în 2026.