Distribuitorul român de vopsea Color Smart ia în considerare extinderea printr-un magazin propriu în zona Moldovei, în a doua jumătate a anului 2023, considerând-o o regiune cu potențial mare. Cătălina Trupșor, CEO și fondator al companiei, a declarat pentru News.ro că estimează afaceri de aproximativ 3,5 milioane euro în acest an, în creștere de 25% față de 2021. Ea spune că majoritatea producătorilor se confruntă cu lipsa materiilor prime, ceea ce înseamnă întârzieri în termenele de livrare, produse indisponibile și incertitudine legată de prețul final. Compania importă din Italia și Grecia. Prețurile materialelor au crescut, multe dintre ele și-au dublat prețul, de exemplu la fier și lemn, adaugă Trupșor.
”În acest moment importăm din Italia și Grecia. Într-adevăr prețurile materialelor au crescut, multe dintre ele și-au dublat prețul – fier, lemn. Specific în zona de finisaje sau vopsele, prețurile au crescut cu 20-25% față de anul 2021. Majoritatea producătorilor se confruntă cu lipsa materiilor prime, ceea ce înseamnă întârzieri în termenele de livrare, produse indisponibile și incertitudine legată de prețul final. Noi la Color Smart încă din octombrie 2021, ne-am asigurat stocurile la furnizorii externi, prin estimarea precisă a volumelor și a calendarului de importuri. De asemenea, ne-am organizat mult mai bine logistica, am planificat atent livrările de marfă, și am negociat contracte pe termen mediu cu transportatorii. Astfel nu am avut probleme în livrarea produselor la timp și am putut negocia prețurile cu furnizorii noștri, ceea ce ne-a ajutat să evităm creșteri mai mari de 10%, chiar dacă, așa cum spuneam prețurile medii pe piața au crescut cu aproximativ 25%. Vom proceda în același mod și în această toamnă, pentru a evita situații limită – lipsă de produse sau creșteri de preț exagerate”, a declarat pentru News.ro Cătălina Trupșor, CEO și fondator al companiei Color Smart Distribution, unic importator și distribuitor în România și Republica Moldova al brandurilor premium și premium plus Novacolor, Color Smart și Pittsburgh Paints.
Piața de amenajări interioare a cunoscut o creștere organică de 10-15% anual, precizează ea.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”În ultimul timp relația oamenilor cu spațiul în care trăiesc s-a schimbat și în perioada pandemiei, preocuparea acestora pentru casele lor a fost mai acută decât înainte. Astfel consumatorii din România înțeleg cât de important este să le placă mediul în care petrec mult timp și încep să își dea seama că au nevoie de consilierea specialiștilor ca să obțină amenajări interioare personalizate, unice, speciale. Prin urmare proiectele de design interior au devenit un prim pas normal în drumul spre amenajarea de vis pentru un segment tot mai mare din populație. Clienții noștri finali înțeleg importanța și avantajele de a lucra cu un designer sau arhitect, țin cont de calitatea materialelor pe care le aleg, de la tipul de pardoseli, până la vopsele, și lucrează cu echipe de aplicatori calificați”, spune ea.
Compania este în plină dezvoltare și se află într-un proces de expansiune și consolidare a poziției în piață.
”Anul trecut ne-am concentrat pe zona de vest a țării și am deschis un showroom Color Smart în Timișoara, de unde coordonăm distribuția în acea regiune, oferim servicii mai bune românilor din vestul țării care sunt tot mai interesați de designul interior. Focusul nostru va fi și în 2023 să fim cât mai aproape de specialiștii și clienții care au nevoie de suport pe tot parcursul proiectelor. Acest lucru înseamnă îmbunătățirea continuă a serviciilor, a termenelor de livrare sau crearea unor condiții optime pentru alegerea culorilor și a texturilor necesare unei amenajări interioare de vis. De aceea vom investi și în relocarea magazinului Color Smart din Constanța. Ne dorim să oferim aceeași experiență clienților noștri din toate zonele țării. Mai mult, vânzările noastre au crescut și prin showroomurile proprii, care sunt realizate doar cu produse comercializate de noi. Astfel consumatorii finali pot observa, atinge produsele chiar pe pereții showroomului sau pe panourile expuse, ceea ce le dă o idee destul de clară despre cum va arăta la final amenajare pe care o plănuiesc. Pentru a doua jumătate a anului 2023 luăm în considerare și extinderea printr-un magazin propriu în zona Moldovei. Considerăm că este o parte a țării cu potențial mare, că există cerere de produse premium, premium plus, și o dorință a beneficiarilor de a obține amenajări de calitate, durabile, realizate cu materiale decorative. Totodată, ne propunem extinderea sistemului de distribuție cu showroom-uri dedicate în orașele unde nu suntem încă prezenț, precum Buzău, Hunedoara, Târgu-Jiu și Petroșani, Suceava- Botoșani, Iași. De asemenea, de la începutul anului 2022 ne-am îndreptat atenția și către depozitele de materiale de construcții cu o gamă de produse dedicată acestui canal. Vom continua să ne extindem prin acest canal de vânzare și în 2023”, afirmă Cătălina Trupșor.
Compania investește în fiecare an aproximativ 5% din veniturile anuale pentru materialele de suport vânzare - cataloage, broșuri, paletare, photobook-uri.
De asemenea, Color Smart ia în considerare să aducă și alte branduri internaționale în portofoliu.
”Totuși în viitorul apropiat, focusul nostru este pe consolidare comunităților de specialiști, a zonelor unde avem magazine proprii – în special Timișoara, care este o piață nouă. Vom promova mai mult gama largă de servicii ce pot fi achiziționate de către clienți, de la materiale și accesorii, la servicii de consultanță sau la proiecte la cheie realizate cu echipele noastre de aplicatori”, adaugă ea.
Pentru anul acesta, compania estimează să închidă cu o cifră de afaceri de aproximativ 3,5 milioane euro, ceea ce înseamnă o creștere de 25% față de 2021.
Despre clientul român, Cătălina Trupșor spune că se uită mai atent la ce întâmplă în alte țări.
”Accesul la informații este principalul factor care contribuie la o înțelegere mai bună a ceea ce înseamnă design de interior și amenajare. De asemenea, conținutul dedicat din online, reviste, documentare, dar chiar și de pe paginile de social media reprezintă surse de inspirație ce determină mulți consumatori să își dorească casele din reviste, filme sau social media. În acest moment există o diferență de cultură în domeniul amenajărilor de interior între clientul român și cel din vestul Europei, însă, încet, încet, consumatorii se îndreaptă tot mai mult către produsele premium, de calitate, care au o rezistență mai mare și o durată de viață mai îndelungată. De asemenea, în ultimii doi – trei ani și românii au început să aleagă produse la modă, precum betoanele, micro cimentul sau pietrele. Oamenii se orientează mai mult decât înainte spre vopsele decorative, spre o paletă cromatică în culori mai vii, combinații de nuanțe și texturi inspirate în mare măsură din natură. În străinătate există deja o cultură solidă legată de utilizarea acestor produse și mai ales de materialele ecologice, sustenabile folosite în amenajarea spațiilor”, mai spune ea.
Arhitecții și designerii recomandă frecvent acest tip de materiale, pe care le și folosesc în proiectele importante, iar clienții sunt obișnuiți să țină cont în deciziile lor de cumpărare, de modul în care au fost create vopselele, atât pentru a-și asigura un mediu sănătos acasă, cât și pentru a proteja resursele planetei.
”În România acest trend, legat de reciclare și sustenabilitate, a început să fie apreciat și luat în calcul abia în urmă cu 2-3 ani. De aceea încă este nevoie de o educație a populației în acest sens, pentru a înțelege beneficiile acestor produse și șansa pe care fiecare o are de a contribui într-un mod real la protejarea naturii și la bunăstarea întregii populației. Pe de altă parte, clienții Color Smart, care deja înțeleg avantajele unor vopsele premium, ecologice, sunt destul de pretențioși legat de modul în care se aplică produsele, fiind mult mai atenți la detalii, la reproducerea exactă a planurilor de design create de arhitect. Noi le oferim soluții pentru orice tip de amenajare își doresc și ne ocupăm și de implementarea proiectului, acolo unde clienții își doresc”, precizează ea.