Nevoia unei companii de a apela la contractori individuali scade pe măsură ce își poate organiza și dezvolta mai eficient resursa umană proprie, a afirmat Solution Sales Executive în cadrul SAP România, Mihai Cepoi, la conferința „PROVOCĂRILE HR-ULUI ÎN ERA “GIG ECONOMY”, organizată de agenția de presă News.ro.
În cadrul evenimentului, specialiști în resurse umane au fost invitați să discute despre principalele trenduri în HR în 2017, provocările pe care le aduce era “GIG ECONOMY” managerilor din domeniu și cum transformă tehnologia piața muncii și procesele tradiționale de HR.
”Contractorii răspund unor nevoi specifice ale unei companii. Pe măsură ce o companie știe să-și gestioneze și dezvolte resursa umană proprie, va avea o nevoie mai mică de contractorii individuali”, a afirmat Cepoi.
Contractorii individuali acoperă însă o nevoie tot mai mare de flexibilitate a companiilor, mai ales în domenii precum retail și IT, consideră Cepoi.
CITEȘTE ȘI Omul de afaceri israelian Davidai Elyakim, care a dezvoltat în România brandurile Pepsi si Burger King, a fost cooptat în conducerea Sphera, care reunește KFC, Pizza Hut și Taco BellAceastă nevoie de flexibilitate nu este însă doar a companiilor, dar și a angajaților din generația X, potrivit lui Andreas Fuhrmann, Managing Partner, Transearch.
”Milenialii urmăresc în mod special, spre deosebire de alte generații, un echilibru între viața profesională și cea personală. (...) Pentru ei contează cât de flexibilă e compania, iar experiența este mai importantă pentru ei decât proprietatea”, a afirmat Fuhrmann.
Personalizarea relației dintre angajat și companie este o tendință importantă de care trebuie să țină cont în viitor departamentul de HR al unei companii, consideră Eugen Gane, HR Area Leader pentru Europa de sud-est în cadrul IBM România.
”Experiența personalizată a angajatului, prezența inteligenței artificiale și accesul la informație oriunde și oricând sunt câteva din trendurile care influențează activitatea departamentului de HR”, a afirmat Gane.
El a atras atenția că s-a schimbat modul în care managerii reacționează și evaluează performanele angajaților, în contextul în care acum există mai mulți indicatori de măsurare a rezultatelor acestora, iar angajații își creează propriile scopuri și ținte care trebuie atinse.