British Airways, care este în prezent cel mai mare operator de avioane Boeing 747, va retrage avioanele din serviciu înainte de termenul stabilit inițial, din cauza crizei provocate de pandemia de coronavirus, relateză CNBC.
Operatorul aerian, deținut de International Consolidated Airlines Group, intenționa să retragă avioanele din serviciu până în 2024. Dar restricțiile de călătorie introduse de autorități din cauza Covid-19 au determinat compania să ia măsura acum.
”Cu mare tristețe trebuie să confirmăm că propunem retragerea întregii flote de avioane 747, măsura intrând în vigoare imediat”, a arătat compania într-un comunicat trimis pe email CNBC, potrivit News.ro.
”Este improbabil ca ”regina magnifică a cerului” să mai efectueze vreodată servicii comerciale pentru British Airways, dn cauza declinului călătoriilor provocat de pandemia globală de Covid-19.
British Airways a explicat că în schimb va opera zboruri cu ”avioane moderne, eficiente energetic”, între care Airbus A350 și Boeing 787.
BA a început să folosească avioane 747 în anii ’70 și a format flota actuală de aeronave 747-400 între 1989 și 1999. La momentul de vârf, compania a avut 57 de avioane 747, fiind depășită doar de Japan Airlines, aceste avioane reprezentând în prezent aproximativ 10% din flota totală a companiei britanice.
În prezent, British Airways deține 31 de avioane747 cu patru motoare, cu o vârstă medie de 23 de ani.
Informația a apărut după ce Qantas Airways a anunțat în iunie că retrage imediat cele șase avioane Boeing 747, cu șase luni înainte de termenul stabilit.
Avioanele 747 au o lungime de 70,4 metri și sunt suficient de mari să includă 50 de automobile parcate. Inițial au fost proiectate să includă 27 de locuri la clasa I și 292 la clasa economică, fiind prevăzute pe puntea superioară cu un salon numit ”clubul din cer”. În prezent, avioanele au trei tipuri diferite de locuri.
BA a avertizat recent că 12.000 de locuri de muncă din companie sunt în pericol din cauza pandemiei. Acțiunile IAG au scăzut în acest an cu 65%.
International Air Transport Association (IATA) a estimat luna trecută că operatorii aerieni sunt pe cale să piardă 84 de miliarde de dolari în acest an și alte 15 miliarde de dolari în 2021. În luna aprilie, traficul aerian a scăzut cu peste 90% față de anul anterior, iar 2020 ar putea fi cel mai prost an din istoria acestui sector, potrivit IATA.