AT&T, Verizon și China Mobile rămân pe podiumul celor mai valoroase branduri de telecom, AT&T menținându-și prima poziție, cu o valoare de 87 miliarde dolari. Vodafone urcă de pe locul 10 pe locul 7 (21,3 miliarde dolari), Orange își păstrează locul 8, cu toate că valoarea brandului a scăzut cu 5%, iar brandul românesc DIGI / RCS&RDS, cu o valoare de 237 milioane dolari, urcă 8 locuri, până pe poziția 174. Huawei este cel mai valoros brand global în infrastructura de telecom, iar Deutsche Telekom este cel mai valoros brand european de telecom.
Concluziile rezultă din raportul în domeniul telecom al Brand Finance, cea mai mare firmă independentă de evaluare și strategie de brand.
În fiecare an, Brand Finance evaluează cele mai valoroase branduri globale. Valoarea unui brand este beneficiul economic net pe care l-ar obține un proprietar prin licențierea brandului pe piața liberă.
AT&T și-a menținut, pentru al treilea an consecutiv, titlul de cel mai valoros brand de telecom global, cu o valoare de 87 miliarde dolari și cu investiții majore în rețelele LTE și U-verse, precum și în tehnologie 5G.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Sindicatele din bănci se pregătesc pentru concedierea a 25% din angajații sistemului după taxa pe active. “Pot fi afectați peste 10.000 de angajați. Cerem salarii compensatorii suplimentare și criterii de selecție pentru disponibilizări”“Fără niciun dubiu, 5G este în centrul atenției; următoarea generație de tehnologie wireless va oferi capacitate și viteză de download care va atrage toți jucătorii din industrie. AT&T conduce în această cursă, previzionand 1,3 miliarde de utilizatori de 5G până în 2023. Scăderea veniturilor din traficul de voce va fi mai mult decât compensată de mobile dată, acesta fiind un stimulent pentru brandurile de telecom să-și modernizeze rețelele cu tehnologie LTE", spune David Haigh, CEO Brand Finance,
Companiile telecom europene urcă în clasament
66 de branduri europene sunt prezente în top, Deutsche Telekom fiind cel mai valoros brand european de telecom, cu o valoare de 46,2 miliarde dolari.
Podiumul european este completat de Vodafone (creștere 14%, până la 21,3 miliarde dolari) și Orange (scădere 5%, până la 21 miliarde dolari).
CITEȘTE ȘI Proprietarul PRO TV: "OUG anti-lăcomie" din România ne poate afecta veniturile din publicitatea telecom. Nu e o evoluție pozitivă, dar ordonanța ar putea fi și abrogată sau atenuatăBrandul britanic Vodafone urcă în clasament, de pe locul 10, anul trecut, pe locul 7. Sporul de valoare încorporează și așteptările de creștere în Europa (în special în Germania și Europa Centrală și de Est) ca urmare a achiziției activelor europene ale Liberty Global.
Orange își păstrează locul 8 în clasament.
Cele mai valoroase branduri regionale
Cu o valoare de 8,3 miliarde dolari și un rating AAA, Etisalat rămâne cel mai valoros brand de telecom din Orientul Mijlociu și Africa de Nord, intrând pentru prima oară între primele 20 de branduri globale. Cu operațiuni în 15 țări din regiune, Etisalat are cel mai bogat portofoliu de branduri regionale, incluzând Mobily, Ufone, Maroc Telecom și PTCL.
América Móvil a anunțat recent achiziția operațiunilor din Guatemala și El Salvador care au aparținut operatorului spaniol Telefónica S.A. Cu această mișcare, América Móvil, care deține brandul regional Claro (locul 30, valoare 5,9 miliarde dolari), își consolidează poziția de leadership regional și adaugă încă 4 milioane de utilizatori la baza sa de clienți.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Firma în insolvență a fratelui lui Sebastian Ghiță vinde doi furnizori telecom unui SRL din Ploiești. Acțiunile - cedate la un preț surprinzătorBrandul Reliance Jio domină piață din India, fiind pe locul 44, cu o valoare de brand de 3,5 miliarde dolari.
Brandul chinez Huawei, evaluat la 62,3 miliarde dolari, cu o creștere de 64% față de anul trecut, conduce topul celor mai valoroase branduri de infrastructură în telecomunicații, fiind însă acum într-un context de criză reputatională generată de măsurile de securitate impuse împotriva sa de SUA.
Brandul finlandez Nokia își menține a treia poziție, cu o creștere de 17% a valorii, până la 9,8 miliarde dolari.