ANALIZĂ: Amazon.com ar putea ajunge într-un an la o capitalizare de 1.000 de miliarde de dolari

ANALIZĂ: Amazon.com ar putea ajunge într-un an la o capitalizare de 1.000 de miliarde de dolari
Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 18 nov 2017

Amazon.com este una dintre cele mai valoroase companii la nivel mondial, cu o capitalizare de aproximativ 548 de miliarde de dolari, datorată unei creșteri de 51% a acțiunilor în 2017, iar analiștii băncii Morgan Stanley prognozează că în decurs de un an capitalizarea companiei de comerț electronic ar putea urca la 1.000 de miliarde de dolari, relatează MarketWatch, citat de News.ro.

Banca de investiții Morgan Stanley a evaluat cele cinci segmente principale de afaceri ale Amazon: Amazon Web Services (divizia de cloud computing - AWS), abonamentele, publicitatea, comerțul en-gros și cel de retail, prin care utilizatorii își vând produsele prin intermediul platformei online a companiei.

Urmărește-ne și pe Google News

Potrivit analizei băncii de investiții, la un preț țintă agresiv al acțiunilor Amazon de 2.000 de dolari pe unitate pentru sfârșitul anului 2018, capitalizarea bursieră a gigantului comerțului online ar putea atinge 1.000 de miliarde de dolari.

Acțiunile Amazon au fost tranzacționate vineri ușor în scădere, la circa 1.135 de dolari pe unitate.

Amazon ar putea lansa o versiune freemium a serviciului său de streaming CITEȘTE ȘI Amazon ar putea lansa o versiune freemium a serviciului său de streaming

Morgan Stanley estimează că afacerile en-gros al Amazon valorează 191 de miliarde de dolari, presupunând că investitorii vor fi dispuși să plătească de 12 ori profitul EBITDA (înainte de deducerea dobânzilor, taxelor, deprecierii și amortizării) pentru divizia care generează venituri de peste 200 de miliarde de dolari. Afacerile acestei divizii înregistrează o creștere de 13%, potrivit estimărilor Morgan Stanley, considerate de bancă drept conservatoare. Divizia de servicii de comerț online destinată utilizatorilor este evaluată de Morgan Stanley la 401 miliarde de dolari.

Celelalte trei divizii ale Amazon, de servicii web, abonamente și publicitate, sunt descrise de instituția financiară ca afaceri emergente, care generează marje ridicate de venituri.

Divizia de abonamente a fost evaluată la 69 de miliarde de dolari, cea de publicitate la 55 de miliarde de dolari, iar cea de servicii web la 273 de miliarde de dolari. Numai 11 companii membre ale indicelui S&P 500 sunt mai valoroase decât divizia AWS, dar chiar și așa Morgan Stanley precizează că estimarea sa este una conservatoare, având în vedere că marjele acesteia, precum și creșterea, sunt mai ridicate față de cele alte altor furnizori de servicii cloud.

Amazon a raportat la sfârșitul lunii octombrie un nivel record al vânzărilor și a anticipat creșterea veniturilor cu 28%-38% în sezonul sărbătorilor de iarnă, față de aceeași perioadă a anului trecut.

Apple este în prezent cea mai mare companie de pe piața bursieră americană, cu o capitalizare de 876,53 de miliarde de dolari. Recent, Amazon a atins o capitalizare de 900 de miliarde de dolari, iar unii analiști au estimat că valoarea companiei ar putea urca la 2.000 de miliarde de dolari.

Alte câteva companii au o capitalizare mai mare ca Amazon, respectiv compania mamă a Google, Alphabet, de 718 miliarde de dolari, în timp ce Microsoft este evaluată la 635,9 miliarde de dolari.

viewscnt
Afla mai multe despre
amazon
capitalizare