Acțiunile Volkswagen, prima creștere de la izbucnirea scandalului privind emisiile poluante

Acțiunile Volkswagen, prima creștere de la izbucnirea scandalului privind emisiile poluante
scris 23 sep 2015

Acțiunile Volkswagen au dat astăzi semne de revenire, după declinul înregistrat săptămâna aceasta ca urmare a scandalului privind emisiile poluante, care a afectat puternic imaginea grupului auto, dar și estimările de profit pentru acest an ale companiei.

Acțiunile emise de VW  crescuseră cu 3% pe bursa de la Frankfurt în jurul orei prânzului, după ce au scăzut cu 19% luni și 20% ieri, potrivit MarketWatch.

Urmărește-ne și pe Google News

Grupul auto riscă o amendă de 18 miliarde de dolari în SUA pentru că a trișat regulile federale privind emisiile de gaze pentru sute de mii de vehiculele diesel VW și Audi. Investigațiile au fost extinse și în alte țări.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Martin Winterkorn, CEO-ul Volkswagen, își va susține astăzi punctul de vedere în comitetul executiv al board-ului de supraveghere, scrie Bloomberg. La întâlnire se va discuta dacă Winterkorn a știut despre software-ul utilizat pentru a trișa testele cu privire la emisiile poluante, instalat pe aproximativ 11 milioane de autoturisme la nivel mondial.

Prima reuniune a conducerii VW pe această temă a avut loc marți, iar discuțiile ar putea continua vineri, când va avea loc o dezbatere între toți cei 20 de membrii ai board-ului. La întâlnirea programată pentru finalul săptămânii, mandatul lui Winterkorn urma să fie prelungit în mod oficial, decizie anunțată în urmă cu câteva săptămâni. Totuși, în urma problemelor apărute, șeful Volkswagen ar putea fi inlocuit, potrivit unor surse citate de presa internațională.

În locul actualului director general al VW ar putea fi numit șeful diviziei Porsche, Matthias Mueller, potrivit publicației germane Tagesspiegel.

Volkswagen le-a cerut dealerilor săi din Statele Unite să oprească comercializarea modelelor diesel care au instalate sisteme electronice care ascund nivelul real al gazelor poluante.

Software-ul, instalat pe mai multe modele diesel, maschează nivelul real al noxelor atunci când mașina este supusă testelor și poate emite în timpul deplasării chiar și de 40 de ori mai multe gaze poluante decât nivelul maxim admis în SUA, potrivit reprezentanților EPA (Agenția pentru Protecția Mediului din SUA).

viewscnt
Afla mai multe despre
vw
volkswagen
actiuni
emisii poluante