După Orange și Telekom, și Vodafone România trebuie să șteargă datele cu caracter personal colectate fără avizul clienților. Operatorul contestă

După Orange și Telekom, și Vodafone România trebuie să șteargă datele cu caracter personal colectate fără avizul clienților. Operatorul contestă
scris 12 iul 2018

Vodafone România, al doilea jucător pe piața locală de telecomunicații mobile, a contestat în instanță o decizie a Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) prin care instituția i-a solicitat ca, în termen de 30 de zile, să șteargă/distrugă datele cu caracter personal, privind codul numeric personal, colectate fără consimțământul expres al persoanelor vizate.

Autoritatea de supraveghere a dispus aceste măsuri după ce a constatat, în urma unei investigații, că operatorul telecom ar fi colectat și stocat copii de pe actele de identitate fără a avea consimțământul expres al persoanelor vizate, prevederi legale exprese în acest sens sau avizul ANSPDCP.

Urmărește-ne și pe Google News
Șantierele Fincantieri în România – Vard Brăila și Vard Tulcea – pregătite să construiască nave militare CITEȘTE ȘI Șantierele Fincantieri în România – Vard Brăila și Vard Tulcea – pregătite să construiască nave militare

O decizie similară a fost adoptată de ANSPDCP și în cazul Orange România, liderul pieței locale de telecomunicații mobile, care a contestat-o în instanță.

De asemenea, și Telekom Romania Communications (fost Romtelecom) și Telekom Romania Mobile Communications (fost Cosmote) au contestat în instanță, fiecare, o decizie similară adoptată de ANSPDCP.

Acord: Vodafone România va lansa servicii de internet fix și TV folosind rețeaua de fibră optică a Telekom din zonele urbane. În urmă cu 2 ani, și Orange a semnat un acord CITEȘTE ȘI Acord: Vodafone România va lansa servicii de internet fix și TV folosind rețeaua de fibră optică a Telekom din zonele urbane. În urmă cu 2 ani, și Orange a semnat un acord

Vodafone România este parte a grupului britanic Vodafone și al doilea jucător local după nivelul veniturilor și numărul clienților.

Operatorul avea  9,94 milioane de clienți la finele anului 2017, în creștere cu 5,2% față de decembrie 2016, potrivit datelor grupului britanic de telecomunicații.

Anul trecut, afacerile companiei au crescut cu 4,5%, la 3,654 de miliarde de lei, conform Ministeruluui Finanețelor Publice.

viewscnt
Afla mai multe despre
vodafone
anspdcp
date personale
decizie
stergere
instanta
contestatie