Interbrands Marketing & Distribution, liderul pieței de distribuție produse de larg consum din România, deținut de Branko Roglic, printre cei mai bogați antreprenori din Croația, și având în portofoliu branduri precum British American Tobacco, Nestlé, Philip Morris, Procter & Gamble, Coty, Danone, Duracell, Fater, și-a majorat puternic afacerile, ajungând anul trecut la un rulaj de 3,7 miliarde lei, de la 1,4 miliarde lei în 2020.
Profitul net a coborât însă la 17,8 milioane lei, de la 21,3 milioane lei.
Numărul de angajați a urcat de la 1.437 la 1.498 persoane, ca și totalul datoriilor, de la 402,6 milioane lei la 454,9 milioane lei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În 2020, afacerile Interbrands Marketing & Distribution au atins 1,4 miliarde de lei, de la 965,021 milioane de lei. Profitul net a urcat de la 19,77 milioane de lei la 21,37 milioane de lei.
În urmă cu un an, Profit.ro anunțat că Branko Roglic a decis fuziunea companiei cu alți trei distribuitori locali, cu afaceri cumulate de 364,54 milioane de lei în 2020, de la 373,98 milioane de lei în 2019, devenind cel mai important jucător pe piața de distribuție FMCG din România.
Astfel, potrivit datelor analizate de Profit.ro, Interbrands Marketing & Distribution a fuzionat cu Orbico SRL, Orbico Beauty SRL și Professional Brands Marketing&Distribution SRL.
Orbico activează în sectorul distribuției angro de produse alimentare și nealimentare și comercializează produsele din portofoliu prin lanțuri de magazine precum hipermarketuri, dar și prin canalele de sub-distribuitori și magazine mici și medii.
CITEȘTE ȘI Digitalizarea a devenit o prioritate și pe piața imobiliară. Sectorul proptech este propulsat de pandemieOrbico Beauty este prezentă în domeniul distribuției angro de produse cosmetice și parfumuri (produse de machiaj, îngrijirea pielii și părului, parfumuri, produse naturale și modă).
Professional Brands Marketing&Distribution desfășoară activități în sectorul distribuției angro de produse cosmetice profesionale și comercializează produsele din portofoliu către salaoanele de înfumusețare, magazine de specialitate, magazine online și sub-distribuitori.
CITEȘTE ȘI Evoluția Artesana: de la business de familie la unul dintre cei mai mari jucători independenți de pe piața lactatelor artizanalePreluarea celor trei distributori de către Interbrands Marketing & Distribution va genera o eficientizare a activității și optimizarea costurilor finale ale serviciilor prestate.
"Ca atare, având în vedere că societățile fac parte din grupul Orbico, obiectivul principal avut în vedere de fuziune constă în dezvoltarea și îmbunătățirea activității la nivelul grupului Orbico, a rezultatelor și performanțelor de afaceri și a indicatorilor financiari, consolidarea poziției pe piață, reconfigurarea afacerii, sporirea resurselor, a canalelor de distribuție și a capacităților logistice", se arată într-un document al Interbrands Marketing & Distribution.
Consolidarea funcțiilor logistice va duce la reducerea timpilor de livrare, aspect esențial pentru întărirea și dezvoltarea parteneriatelor actuale cu clienții existenți/noi.
CITEȘTE ȘI Grupul Alexandrion se extinde în Grecia. Va fi reprezentantul exclusiv a 23 de companii pe piața elenă"Din punct de vedere al accesibilității portofoliului, fuziunea va crea premisele de deschidere de noi canale de distribuție, aspect ce va duce la creșterea accelerată a afacerii a Interbrands Marketing & Distribution, prin integrarea în cadrul procesului de distribuție/comercializare a unor noi produse, cum ar fi portofoliul de parfumerie sau produse de igienă pe piața saloanelor de coafură. De asemenea, extinderea portofoliului Interbrands Marketing & Distribution va conduce la diversificarea și atractivitatea acestuia în relația cu clienții, dublat de faptul că vânzarea produselor se va realiza în mod unitar, printr-o singură entitate juridică", se mai spune în document.