Creșterea consumului a împins afacerile Flanco Retail la aproape 1 miliard de lei, cel mai bun an din istoria companiei. Compania a închis 10 magazine

Creșterea consumului a împins afacerile Flanco Retail la aproape 1 miliard de lei, cel mai bun an din istoria companiei. Compania a închis 10 magazine
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 6 mar 2018

Flanco Retail a încheiat anul 2017 cu vânzări de 983 milioane de lei, de la 917 milioane de lei în urmă cu un an, pe fondul creșterii semnificative a consumului, a anunțat astăzi directorul general al companiei, Dragoș Sîrbu.

”Cifra privind vânzările este fără TVA. 2017 a fost anul de vârf al retailului din România, cu o creștere puternică a consumului pe numeroase segmente. Dincolo de vânzările istorice, anul trecut a însemnat pentru Flanco și unul de reașezare și balansare a prezenței noastre în țară, pe criterii de eficiență - am extins prezența în alte 13 orașe, am relocate alte magazine, am închis puncte de lucru cu performanțe slabe, în special din incinta câtorva mari centre comerciale”, a spus Sîrbu.

Urmărește-ne și pe Google News
Flanco a înregistrat vânzări de 200 milioane de lei de Black Friday CITEȘTE ȘI Flanco a înregistrat vânzări de 200 milioane de lei de Black Friday

La finele anului 2017, Flanco avea 125 de magazine, din care 17 unități nou deschise, 8 unități reamenajate și 6 magazine relocate.

În același timp, retailerul a închis anul trecut 10 magazine care, în contextul expansiunii vânzărilor online, nu și-au mai dovedit rentabilitatea.

“Flanco se concentrează, în continuare, pe prezența în orașele medii, drept urmare, în acest an, alte șase magazine din mall-uri au fost închise. În perioada ianuarie 2017 – februarie 2018, compania a finalizat atfel un plan de încetare a operării unui număr de 16 magazine”, a spus Sîrbu.

Dacă în 2016 compania a investit 14,3 milioane de lei, anul trecut bugetul cheltuit a fost la 8 milioane de lei, aproximativ 60% din sumă fiind dedicată deschiderilor de spații noi, relocărilor și reamenajărilor.

Dragoș Sîrbu rămâne CEO al Flanco Retail încă cel puțin 2 ani CITEȘTE ȘI Dragoș Sîrbu rămâne CEO al Flanco Retail încă cel puțin 2 ani

În acest an, compania și-a propus să mențină un ritm de creștere de 5-7% și să ajungă la vânzări de peste un miliard de lei.

De asemenea, Flanco și-a bugetat investiții de 8 milioane de lei, cea mai mare parte pentru deschiderea unui număr de 15 magazine, majoritatea de tip box, în parcuri comerciale, și în reamenajarea celor mai importante unități ale rețelei.

Cu 121 de magazine operaționale și 1.500 de angajați, Flanco este unul dintre cei mai mari retailer locali de produse IT&C, electronice și electrocasnice. Compania și-a început activitatea în 1994.

viewscnt
Afla mai multe despre
flanco
vanzari
investitii