După câțiva ani de întârziere, noul aeroport Berlin-Brandenburg (BER) va fi inaugurat în octombrie 2020, după testele tehnice din ultima serie, a declarat CEO-ul Lütke Daldrup, scrie publicația TheLocal.de.
De altfel, presa germană a scris că această investiție, estimată inițial la 2,8 miliarde de euro, a ajuns acum să depășească 6 miliarde euro, fiind una dintre cele mai mari investiții de infrastructură din Germania, scrie News.ro.
"Testele din iulie sunt în linie cu graficul nostru până la deschiderea BER în octombrie 2020", a declarat directorul aeroportului, Lütke Daldrup, pentru dpa.
CITEȘTE ȘI România, printre cele mai mari creșteri din UE ale comerțului cu amănuntulAșa-numitul test ”Wirk-Prinzip-Prüfung” este o condiție prealabilă importantă înainte ca aeroportul să poată primi aprobarea finală din partea autorităților.
Deschiderea inițială a Aeroportului din Berlin a fost planificată pentru luna octombrie 2011, dar a fost amânată în ultimul moment din cauza preocupărilor legate de siguranța la incendiu.
În peste 40 de zile lucrătoare sau două luni, grupul de lucru independent, Inspectoratul Tehnic din Rineland (TÜV Rheinland), va da asigurări dacă diferitele părți ale aeroportului funcționează bine împreună.
De exemplu, alarmele de incendiu și alimentarea cu energie electrică de rezervă vor fi testate simultan.
Din cauza diverselor deficiențe de construcție, probleme tehnice și erori de planificare deschiderea BER a fost amânată de șase ori. Investiția a fost afectată și de acuzațiile de corupție și de disputele legale care privesc finanțarea proiectului.
Aeroportul este destinat să găzduiască șase milioane de pasageri pe an iar capacitatea totală a aeroportului să crească la 28 de milioane de pasageri.
În luna mai, CEO-ul Daldrup și-a exprimat scepticismul că aeroportul ar putea fi deschis până în octombrie 2020 din cauza unor probleme tehnice în creștere.
Un raport al TÜV Rheinland a numărat un total de 11.581 aspecte tehnice, inclusiv privind tehnologia de control al incendiilor și de securitate a aeroportului.
Guvernul federal german deține 26% din aeroport, iar restul este împărțit între landurile Berlin și Brandenburg.
În prezent, pasagerii din regiune utilizează fie aeroportul Tegel din Berlin, fie vechiul aeroport Schönefeld din Berlin.