Primăria Constanța a lansat o licitație care urmărește "creșterea calității actului administrativ pe termen lung" prin digitalizarea parțială a arhivei, acțiune ce prespune transformarea a minimum 1.600 metri liniari de arhivă fizică în arhivă electronică. Estimat la 1,34 milioane de lei, fără TVA, contractul va fi finanțat din fonduri europene și are o durată de 20 luni.
"Obiectivul general al proiectului constă în consolidarea capacității administrative a Unității Administrativ Teritoriale Municipiul Constanța prin dezvoltarea capacității de planificare strategică și prin simplificarea procedurilor administrative, corelată cu introducerea de metode electronice de gestionare și management a documentelor administrative, fapt ce va determina creșterea calității actului administrativ pe termen lung. Unul dintre obiectivele specifice ale proiectului îl reprezintă eficientizarea și simplificarea serviciilor furnizate cetățenilor prin implementarea unei soluții de portal cu servicii digitale pentru cetățeni, managementul documentelor, ERP și digitalizarea parțială a arhivei, având ca rezultat transformarea a minim 1.600 metri liniari de arhivă fizică în arhivă electronică", se arată în caietul de sarcini al licitației.
Digitalizarea parțială a arhivei fizice este parte a proiectului Smart CT, lansat de Primăria Constanța în luna aprilie a acestui an.
Proiectul mai include elaborarea strategiei Smart City a municipiului, realizarea analizei - diagnoză a sistemului informatic și de gestiune a documentelor, dezvoltarea și implementarea unui sistem informatic integrat și instruirea a 10 persoane în domeniul planificării strategice.
Proiectul "SMART CT” are o valoare totală de 3,62 milioane de lei, din care 3,075 milioane de lei reprezintă contribuția Uniunii Europene.