Consiliul Concurenței a convins o parte dintre marile rețele de magazine să participe la crearea Monitorului Prețurilor, iar cu altele sunt încă în discuții, a declarat pentru Profit.ro, Daniela Bădilă, directorul Direcției de Bunuri de Consum din cadrul Consiliului Concurenței.
”O parte dintre retaileri sunt de acord, cu o parte suntem în discuții”, a spus Bădilă, care nu a dorit să facă publice numele retailerilor, precizând însă că vor fi anunțați pe 5 noiembrie, într-un eveniment organizat de Consiliul Concurenței.
De asemenea, președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a arătat că autoritatea vrea să lanseze Monitorul Prețurilor până la sfârșitul acestui an.
Monitorul prețurilor de consum este o platformă online unde vor fi afișate prețurile practicate de retaileri, pe care consumatorii le pot compara și pot identifica magazinele cu cele mai mici prețuri.
Consiliul Concurenței susține că efectele introducerii acestei platforme se va traduce într-o creștere a concurenței între retaileri și implicit și într-o scădere a prețurilor.
La începutul anului, retailerii membri ai Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) anunțau că nu susțin introducerea Monitorului Prețurilor, deoarece modificările de preț pot apărea zilnic și chiar de mai multe ori pe zi, iar consumatorului i-ar fi foarte greu să beneficieze de cel mai mic preț.
Un prim pas înspre Monitorul Prețurilor a fost efectuat de magazinele Lidl, care a anunțat că va avea o politică de preț unitară în toate cele 188 de magazine pe care le deține în România și a lansat o secțiune specială pe website-ul său unde sunt afișate prețurile produselor.
Marile rețele de magazine din România sunt Kaufland, Carrefour, Metro, Auchan, Lidl, Selgros, Cora, Penny Market, Billa, Profi și Mega Image.