Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) a inițiat, în contextul retragerii autorizației de funcționare a City Insurance, o licitație pentru achiziția de sisteme de evaluare specializate pentru serviciile de licitare epave, calculații devize și servicii de evaluare de piață a vehiculelor. În cadrul procedurii, ofertele au venit din partea Aliat Service (lot 1), Audatex Services (lot 2) și Autoonline Sisteme Informatice (lot 3). Contractul a fost estimat la 218.000 euro, fără TVA.
"Lotul 1 vizează servicii de licitare epave, respectiv obținerea pe baza unei platforme specializate de licitație on-line a unei oferte valorice pentru vehicule avariate care au fost încadrate la daună totală economică și pe care FGA intentionează să le valorifice cu respectarea prevederilor legale în vigoare, respectiv Legea 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și tramvaie și Norma nr. 20/2017 privind asigurările auto din România. Lotul 2 urmărește servicii de calculații devize, respectiv stabilirea valorii estimative a reparațiilor la vehicule avariate precum și a verificării devizelor depuse de către creditorii de asigurări sau împuterniciții acestora, pentru care s-au avizat dosare de daună la FGA, pe baza unui sistem de evaluare specializat", se arată în caietul de sarcini al licitației.
Lotul 3 are ca obiectiv servicii de evaluare de piață a vehiculelor, prin obținerea pe baza unei platforme specializate a unui raport de evaluare cuprinzând valoarea de piață pentru vehicule care au fost declarate daună totală din punct de vedere economic.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Procedura se va finaliza prin atribuirea de acorduri-cadru pentru toate loturile cu perioade de valabilitate de trei ani", se mai arată în document.
Fondul de Garantare a Asiguraților este o schemă de garantare în domeniul asigurărilor care are drept scop protejarea creditorilor de asigurări de consecințele insolvenței unui asigurator.
"Odată cu retragerea autorizației de functionare de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) și intrarea in insolvență a City Insurance (Decizia nr. 1148/17.09.2021) FGA este obligat la preluarea evidentelor tehnice în 30 zile de la data publicării în Monitorul Oficial a deciziei, având totodată obligația să preia cererile de deschidere dosare dauna și cereri de plată. De asemenea, conform OUG nr. 102/24.09.2021 cu privire la modificarea Legii nr.213/2015 privind FGA, fondul este în drept să deschidă dosare de daună, constatări suplimentare pentru dosarele deja deschise de asigurător și să efectueze plățile către creditorii de asigurare în 60 zile de la data publicării în Monitorul Oficial a deciziei", se mai spune în document.