Vânzările de asigurări de viață ale Allianz-Țiriac au crescut cu peste 10% în acest an, iar ponderea acestora în total portofoliu se apropie de cota polițelor RCA, urmând ca în anii următori să devină a doua linie de business a companiei, a declarat directorul general al asigurătorului, Virgil Șoncutean.
"Noi facem eforturi de câțiva ani în direcția unui mix sănătos al portofoliului, care a urmărit menținerea sau scăderea ponderii polițelor auto. Finalul de an este foarte bun pe asigurări de viață, am înregistrat un avans de peste 10% pe acest segment în privința vânzărilor, după un debut de an mai slab. Pentru noi, asigurările de viață au fost vedeta în acest an, vor crește în continuare și se vor bate de la egal la egal cu RCA-ul peste 2-3 ani. Asigurările de viață vor fi peste 2-3 ani a doua linie de business a companiei, după CASCO și vor depăși RCA", a afirmat Șoncutean.
El a explicat că avansul vânzărilor de asigurări de viață este efectul creșterii veniturilor românilor. În plus, o bună parte de clienți constată că suma asigurată la o poliță încheiată în urmă cu 10 ani este prea mică în raport cu pretențiile actuale.
"O sumă asigurată de 10.000 de euro a fost bună la nivelul anilor '90. Acum pretențiile au crescut, oamenii vor sume asigurate mai mari și, astfel, și primele de asigurare cresc", a spus șeful Allianz-Țiriac.
Întrebat care sunt estimările pentru 2020, Șoncutean a spus că obiectivul conducerii companiei este de a fi mai buni la anul față de cel precedent.
"Vrem să creștem și în privința vânzării, și în privința profitabilității, continuăm să ne îmbunătățim mixul de portofoliu, să creștem toate liniile de business non-motor, vom lansa noi produse. În acest an vom crește cu 3-3,5% pe partea de subscrieri. Pe segmentul auto, vânzările se vor menține la nivelul anului precedent, cu un plus pe partea CASCO și cu minus pe RCA. Baza de clienți a companiei a avansat cu 6-7%", a mai spus șeful companiei.
Compania are un capital social de 99,4 milioane de lei, acționarii principalii fiind grupul german Allianz - 52,16% și Vesanio Trading Limited (Cipru) - 44,48%, companie deținută de omul de afaceri Ion Țiriac.