Auchan România, cu o rețea de 33 de hipermarketuri și afaceri nete de 915 milioane euro anul trecut, a investit până în prezent 520 de milioane de euro în România și arată că odată cu achiziția hipermarketurilor Real a înregistrat o creștere cu până la 30% a numărului de clienți și cu până la 40% a articolelor vândute.
Potrivit companiei, o parte importantă a acestor investiții a reprezentat-o achiziția clădirilor, terenurilor și galeriilor a 12 hipermarketuri din centrele comerciale foste Real, finalizată în primul semestru al acestui an.
Grupul francez Auchan, proprietarul hipermarketurilor din România, a plătit 257 milioane euro pentru achiziția celor 20 de hipermarketuri Real de la grupul german Metro, inclusiv a spațiilor în care funcționează o parte din magazine și galeriile comerciale atașate, reiese din raportul financiar pe 2014 al companiei franceze .
În prezent Auchan România deține în proprietate 70% din parcul său de magazine.
De la 1 septembrie 2015 întregul patrimoniul al real,- Hypermarket Romania SRL, pasive și active, a fost transferat către Auchan România și, astfel, a fost finalizată și ultima etapă, juridică, a achiziției hipermarketurilor Real.
După finalizarea tranzacției hipermarketurilor Real, în septembrie 2013, vânzările magazinului din AFI Cotroceni au fost contabilizate în continuare pe firma Real Hypermarket.
„Fuziunea celor două companii este doar un ultim simbol al convergenței depline, la un an după ce toate magazinele au fost redeschise sub marca și comerțul Auchan. În toată această perioadă am continuat investițiile în România, ajungând până astăzi la un total de peste o jumătate de miliard de euro, pentru că vrem să fim prezenți aici pentru toată viața”, a declarat Frédéric Bellon, directorul general al Auchan România.
Noua companie Auchan a ajuns ca urmare a achiziției celor 20 de magazine Real și a ultimelor două deschideri din 2014 și 2015 la 33 de hipermarketuri, cu 276.000 metri pătrați suprafață netă de vânzare, circa 11.000 de angajați și o cifră de afaceri cu taxe de peste un miliard de euro.
”Noile magazine Auchan au fost bine apreciate de locuitori, înregistrând, după deschidere, o creștere între 10-30% a numărului de clienți respectiv între 20-40% a numărului de articolele vândute, la un preț mediu cu circa 25% mai mic”, se arată într-un comunicat al Auchan.
Auchan ocupă locul patru pe piața de retail din România, după vânzările din 2014, compania fiind devansată de Kaufland, Carrefour și Metro.